خبرگزاری کار ایران

امروز پس از مذاکره با دولت رخ داد:

توقف اعتراض صنفی ۶۵۰ کارگر هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۹

چکیده: اعتراض کارگران نی بر هفت تپه در واکنش به بی‌توجهی کارفرما و سایر مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌شان است که امروز با میانجی‌گری نمایندگانی از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش، این اعتراضات به طور موقت خاتمه یافته است.

کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که طی روزهای گذشته(۱۷ و ۱۸ آذر ماه) در اعتراض به محقق نشدن وعده‌های کارفرما دست از کار کشیده بودند، صبح امروز پس از حضور مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در این مجتمع و انجام مذاکره، به طور موقت به سر کارهای‌شان بازگشتند.

یکی از کارگران فصلی «نی بٔر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اعتراض کارگران نی بر هفت تپه(که به کار تخصصی بریدن ساقه نی‌شکر اشتغال دارند) در واکنش به بی‌توجهی کارفرما و سایر مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌شان است که امروز با میانجی‌گری نمایندگانی از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش، این اعتراضات به طور موقت خاتمه یافته است.

گفتنی است، کارگران فصلی هفت تپه خواستار رفع فاصله بیمه‌ای و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و طرح طبقه بندی مشاغل‌اند اما امسال افزایش نیافتن حقوق باعثشده است این خواسته طبیعی نیز به جمع مطالبات کارگران افزوده شود.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران نی بر تصریح کرد: بیمه کارگران نی بر به صورت اختیاری است که ماهانه کارگران ۴۰ درصد از آن را به عنوان سهم خود به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

او با بیان اینکه کارفرما چندین سال است به کارگران تنها وعده می‌دهد، افزود: با توافق انجام شده میان نمایندگان اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و کارگران و مسئولان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه قرار شد تا پایان هفته آینده مشکلات کارگران رسیدگی و نتایج آن اعلام شود و با توجه به سوابق گذشته اگر این بار نیز مطالبات ما با بی‌توجه‌ای همراه شود، به تجمعات خود ادامه خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز