خبرگزاری کار ایران

پس از یک سال و نیم مقاومت:

۴۰۰ کارگر فارسیت درود سرانجام بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۹

چکیده: «از مجموع ۴۰۰ کارگر این کارخانه، ۹۶ نفر مقرری بیمه بیکاری را نپذیرفتند و ۳۰۴ نفر پس از تعدیل برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار استان فارس معرفی شدند.»

نماینده کارگران کارخانه فارسیت درود امروز از تعدیل ۴۰۰ کارگر این کارخانه پس از مذاکرات چندین ماهه نمایندگان کارگران و کارفرما خبر داد.

«احمد سالاروند» با اشاره به هشت ماه تعویق حقوق کارگران، در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: کارخانه فارسیت تولید کننده فرآوده‌های «آزبستی» طبق دستور دولت به دلیل زیان‌بار بودن ماده اولیه آزبست برای سلامتی کارگران و محیط زیست، از یکسال و نیم گذشته تولید خود را متوقف کرده است و کارگران فقط برای حضور و غیاب در کارخانه حاضر می‌شدند.

او با اشاره به مقاومت کارگران در پذیرش معرفی به بیمه بیکاری و مذاکرات نمایندگان کارگران و کارفرما طی یک سال و نیم تعطیلی کارخانه، گفت: سرانجام از مجموع ۴۰۰ کارگر این کارخانه، ۹۶ نفر مقرری بیمه بیکاری را نپذیرفتند و ۳۰۴ نفر پس از تعدیل برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار استان فارس معرفی شدند.

این کارگر درباره دلایل امتناع ۹۶ کارگر از پذیرش بیمه بیکاری گفت: چون این کارگران در شرف بازنشستگی قرار دارند، دریافت مقرری بیمه بیکاری سبب مخدوش شدن سوابق بیمه ای‌شان در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود. از این رو آنان بطور خود خواسته از دریافت مقرری بیمه بیکاری انصراف داده‌اند و پی‌گیر استمرار پرداخت حق بیمه‌شان هستند.

او در این زمینه اضافه کرد: بسیاری از کارگران معرفی شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، کارگران باسابقه و مسن هستند که با اطلاع از ایجاد اختلال در سوابق بیمه‌ای‌شان ناچار شده‌اند برای تامین مخارج ماهانه زندگی‌شان تسلیم تصمیم کارفرما شوند.

به گفته این نماینده صنفی کارگران کارخانه فارسیت، اغلب کارگران شاغل در این واحد تولیدی با ۲۰ سال سابقه کار، پیش از بیکاری در شرف بازنشستگی پیش از موعد(تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور) قرار داشتند.

سالاروند در خاتمه به نقل قولی از سوی کارفرما پرداخت و گفت: کارفرما به کارگران قول داد تا پایان سال جاری به تغییر کاربری اقدام و مجددا کارخانه را راه اندازی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز