خبرگزاری کار ایران

در بروجرد؛

توقف ساخت سد «آبسرده» ۵۰ کارگر را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۷۲

چکیده: «با بحرانی شدن وضعیت مالی پیمانکار این مجموعه(شرکت جهان کوثر)، در اسفندماه سال گذشته ۱۵۰ کارگر اخراج شده بودند. / در حال حاضر تنها ۱۴ کارگر برای نگهبانی از تجهیزات و ماشین الات کارگاهای سد باقی مانده‌اند.»

دبیر خانه کارگر بروجرد از توقف ساخت سد «آبسرده» بروجرد علی‌رغم تمام نشدن ساخت این سد خبر داد و گفت: ۵۰ کارگر شاغل در اجرای این پروژه به سبب کمبود منابع مالی به تازگی بیکار شده‌اند.

«محمد گودرزی» در این باره به ایلنا گفت: پروژه نیمه تمام سد آبسرده(واقع در استان لرستان) از اوایل سال ۸۹ به دست مسئولان کشوری افتتاح شد اما از تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری اجرای این طرح به سبب کمبود منابع مالی نیمه کاره‌‌ رها متوقف است.

گودرزی درباره سرنوشت کارگران شاغل در این پروژه گفت: این واحد از آغاز فعالیتش حدود ۲۱۴ کارگر داشت که با بحرانی شدن وضعیت مالی پیمانکار این مجموعه(شرکت جهان کوثر)، در اسفندماه سال گذشته ۱۵۰ کارگر اخراج شده بودند و با استمرار مشکلات مالی، ۵۰ کارگر باقی مانده نیز در مهرماه سال جاری تعدیل شدند.

این فعال کارگری با اشاره به بیکاری ۵۰ کارگر باقی مانده در مهر ماه سال جاری، افزود: در حال حاضر تنها ۱۴ کارگر برای نگهبانی از تجهیزات و ماشین الات کارگاهای سد باقی مانده‌اند.

گودرزی با بیان اینکه تعدادی از این کارگران اخراج شده به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بروجرد شکایت کرده‌اند تصریح کرد: با شکایت کارگران، معوقات حقوقی آنان توسط پیمانکار پرداخت شد.

به گفته گودرزی، یکی از مشکلاتی که کارگران بیکار شده این سد دارند مربوط به دریافت مستمری بیمه بیکاری است که اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی بروجرد می‌گوید به کارگران پروژه‌های سد سازی بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد.

دبیر خانه کارگر بروجرد در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از کمبود منابع مالی پروژه‌های سد سازی در استان لرستان اظهار داشت: بسیاری از این پروژه‌ها با کمبود منابع مالی مواجه شده‌اند و به مرور کارگران خود را اخراج می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز