خبرگزاری کار ایران

همایش ملی باستان‌شناسی در شهر ملایر برگزار شد

کد خبر : ۱۷۰۳۸۷

همدان باید به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرا‌ن‌زمین پایلوت اصلی باستان‌شناسی کشور شود.

علیرضا ایزدی، در همایش واکاوی ۵۰ سال باستان‌شناسی ملایر در دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار داشت: ما داعیه‌دار فرهنگ هستیم اما فرهنگ اصیل خود را فراموش کرده‌ایم.
به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیرکل میراثفرهنگی همدان با بیان اینکه فرهنگ گذشته ما عقبه ایران اسلامی است که بخشی از دانش ما را به خود اختصاص داده است، گفت: در این زمینه باستان‌شناسان برای این دانش و فرهنگ زحمات زیادی کشیده‌اند.
ایزدی با اشاره به همایش ملی باستان‌شناسی در شهر ملایر تصریح کرد: بخش عمدهای از این همایش از آن تلاش باستان‌شناسانی است که خود نیز گمنام هستند.
وی در ادامه با اشاره به تاریخی بودن استان و تلاش‌های انجام شده در زمینه باستان‌شناسی گفت: همدان باید به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرا‌ن‌زمین پایلوت اصلی باستان‌شناسی کشور شود.
مدیرکل میراثفرهنگی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه باید قدردان باستان‌شناسان کشور باشیم گفت: در این زمینه باید به باستان‌شناسی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
گفتنی است در این همایش «جان ادوارد کرتیس» از کشور انگلستان، الکساندر ترووتس، زابو گیزا و وستا سرخوش حضور داشتند.
کار‌شناس سازمان میراثفرهنگی کشور، رئیس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی و چند تن از اساتید بزرگ عرصه باستان‌شناسی از جمله مهدی رهبر، محمدرحیم صراف و مهدی محبعلی در این همایش حضور داشتند.
در این همایش از خدمات ابراهیم حیدری نخستین مدیر سازمان میراثفرهنگی استان تقدیر شد.
در این همایش یک‌روزه ۱۰ مقاله توسط صاحبان آن ارائه شده که از این تعداد چهار مقاله با حضور باستان‌شناسان خارجی مدعو به همایش ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز