خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

عده‌ای به دنبال انشقاق تامین اجتماعی هستند / وزیر کار از منابع کارگران دفاع کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۹۲

در حالی که سیاستهای ابلاغی حوزه سلامت به صراحت بر تخصیص منابع صندوق‌های درمانی تاکید کرده است اما صدا وسیما به همراه پزشکان به دنبال واگذاری اموال کارگران به وزارت بهداشت است / قانون کار امروز ناقص اجرا می‌شود و امیدواریم وزیر کار جدید با تعمق بیشتر نواقص را رفع کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن انتقاد از کم توجهی به کارگران در ایران نسبت به تداوم این رویه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در هشتمین جشنواره اهدای نشان خدمت قانون کار که صبح امروز د ردانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد گفت: در شرایطی قرار داریم که قوانین به سمت پول و سرمایه رنگ باخته و حمایت از سرمایه ارزش شده است، عباراتی همچون امنیت برای سرمایه و امنیت برای پول را به تکرار می‌شنویم در حالی که به انسان بی‌توجهی می‌شود حال آنکه اگر انسانی نباشد سرمایه‌ای نیز تولید نخواهد شد.

وی انسان را نماد سرمایه واقعی دانست و افزود: انسان محوری حرکتی به سمت اسلام واقعی و تولید سرمایه به شیوه‌ای انسانی است، اگر قرار باشد نگاه ما به سرمایه وانسان نگاه غربی باشد چه تفاوتی میان ما و آن‌ها وجود دارد.

صادقی بابیان اینکه قانون کار در ایران انسان محور و نه سرمایه محور است، افزود: این موضوع بینانگر آن است که انقلاب اسلامی به ارتقای شرایط کارگران کمک کرده است چنانچه امام در جایی گفته است خداوند عالم هم کارگر است.

این فعال کارگری تصریح کرد: قانون کار امروز ناقص اجرا می‌شود و امیدواریم وزیر کار جدید با تعمق بیشتر نواقص را رفع کند.

صادقی گفت: امروز سرمایه‌های شصت ساله کارگران مورد تعدی قرار می‌گیرد و عده‌ای به دنبال انشقاق تامین اجتماعی هستند و به حوزه درمان این سازمان چشم طمع دوخته‌اند دولت جدید می‌خواهد منابع تامین اجتماعی را که از دسترنج کارگران حاصل شده به یغما ببرد.

وی با اشاره به اختصاص ۴۰هزار میلیارد تومان برای درمان مردم در سال گذشته تاکید کرد: اختصاص این مبلغ هنگفت و بهبود نیافتن وضعیت درمان مردم نشان داد صرف اختصاص پول به این حوزه جوابگو نیست حال عده‌ای پزشک که خودرا قیم ملت می‌دانند می‌خواهند سهم درمان کارگران را به صندوق بیمه سلامت واریز کنند، در حالی که سیاستهای ابلاغی حوزه سلامت به صراحت بر تخصیص منابع صندوقهای درمانی تاکید کرده است اما صدا وسیما به همراه پزشکان به دنبال واگذاری اموال کارگران به وزارت بهداشت است.

صادقی خطاب به وزیر بهداشت گفت: اگر درمان شما درمان خوبی بود بیمارانتان را به بهشت زهرا منتقل نمی‌کردید، درمان مستقیم تامین اجتماعی حاصل مبارزه ۲۸ ساله کارگران است و امروز اجازه نمی‌دهیم این دستاورد بزرگ به راحتی از هم فرو بپاشد.

وی ادامه داد: اگر چه در حوزه روابط کار به وزیر کار نقد جدی داریم اما ایشان عزیزی از برخواسته از جامعه کارگری است که در راس وزارت کار قرار گرفته است و باید قدرتمندانه از منابع کارگران دفاع کند.

صادقی خطاب به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی باید به صورت شفاف مخالفتش را با به یغما بردن منابع درمانی کارگران را اعلام کند چرا که رمز ماندگاری ایشان در سمت فعلیشان در صیانت از حقوق کارگران است.

وی در پایان با انتقاداز عدم صدور مجوز برای راهپیمایی در روز جهانی کار گر اظهار کرد: اجتماع کارگران هر ساله در سالن ۱۲هزار نفری استادیوم آزادی وباحضور رئیس جمهور انجام می‌شود و در آنجا مطالباتمان را از ایشان خواهیم خواست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز