خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای جامعه کارگری:

نباید خدمات بیمه‌ای کارگران مختل شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۴۴

دولت و کارفرما به عنوان شرکای اجتماعی کارگران نباید در تامین پوشش‌های بیمه‌ای و رفاهی کارگران کوتاهی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه شرکای اجتماعی به مسائل رفاهی و بیمه‌ای کارگران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای جامعه کارگری و دبیر کل خانه کارگر در سومین روز از هفته کارگر در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی(سالن مشروطیت) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

علی لاریجانی در این جلسه گفت: امروز تامین سلامت کارگران برای کشور حائر اهمیت است.

وی بااشاره به نقش کلیدی که کارگران به عنوان نیروی انسانی در تحقق اهداف توسعه برعهده دارند، گفت: دولت و کارفرما به عنوان شرکای اجتماعی کارگران نباید در تامین پوشش‌های بیمه‌ای و رفاهی کارگران کوتاهی کنند.

وی گفت: به عنوان نمونه ممکن است خدمات بیمه‌ای کارگری به دلیل بدهی‌های کارفرمای وی مختل شود که ضرورت دارد به سمتی حرکت کنیم که حقوق بیمه‌ای کارگران هیچگاه به دلیل بدحسابی احتمالی کارفرما قطع نشود.

وی در این دیدار باتاکید براینکه بیکاری و تورم در حال حاضر مهم‌ترین مسئله کشور تلقی می‌شود، گفت: برای برون رفت از این وضعیت باید به سمتی برویم که همه سرمایه‌های به بازار کار و تولید هدایت شود.

در این دیدار همچنین علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر به تشریح مشکلات کارگران درحوزه بیمه‌ای، بهداشت و درمان، مشاغل سخت و زیان آور، امنیت شغلی جامعه کارگری پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران، موضوع ادغام معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهدشات در قالب نظام بیمه سلامت است.

وی بابیان اینکه به موجب قانون برنامه توسعه، همه ارکان سازمان تامین اجتماعی از ادغام در سایر صندوق‌های بیمه‌ای مستثنی شده‌اند، یادآور شد: در سالهای قبل از انقلاب کارگران یکبار جداسازی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی تجربه کردند که برای آن‌ها به هیچ وجه خوشایند نبود.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: عدم توجه تامین اجتماعی به قانون در خصوص تخلف کارفرمایان در عدم پرداخت حق بیمه کارگران در کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز