خبرگزاری کار ایران

محمدجواد کبیر خبرداد:

بدهی 2200 میلیاردی بیمه سلامت به موسسات درمانی استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۲۱۳

مدیرعامل بیمه سلامت ایران از بدهی 2200 میلیارد ریالی این سازمان به موسسات درمانی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، محمدجواد کبیر در حاشیه افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در جهت کنترل هزینه به دنبال ثبت داده ها بر مبنای چهارچوب علمی و استفاده از ظرفیت آی تی است به گونه ای که برای سیمای هزینه در مناطق مختلف تحلیل درست ارائه شود.

‎وی افزود: بر همین مبنا اصلاح نظام ثبت گزارش دهی به عنوان مهم ترین استراتژی سازمان بیمه ایران در سال 96 خواهد بود.

‎محمد جواد کبیر توجه ویژه به نظام ارجاع در راستای خدمات دهی مناسب تر به روستائیان را دیگر برنامه مهم این سازمان برشمرد و ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران که تولید ناخالص ملی محدودی دارد و سهم سلامت نیز از این تولید محدود است نظام ارجاع که یاری دهنده اقتصاد مقاومتی نیز هست باید به عنوان اصلی ترین استراتژی برای کنترل تقاضا باشد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران دسترسی 100 درصدی و بهرمندی یکسان از امکانات بیمه ای در استان هرمزگان را اولویت این سازمان در سطح استان عنوان کرد و افزود: شناسایی خدمات پر هزینه و بررسی گلوگاه های پرت (Pert) هزینه از دیگر برنامه های این سازمان در استان هرمزگان است.

‎وی امکانات استان هرمزگان و شهرستان قشم در حوزه زیر ساختی و فضای کالبدی را غیرقابل قبول توصیف و تصریح کرد: یکی از مولفه های خدمات رسانی بهتر در حوزه سلامت فضای کالبدی و زیرساختی که استان هرمزگان در این حوزه در رده استان های محروم قرار گرفته است.

‎محمد جواد کبیر با اشاره به بدهی های این سازمان به موسسات درمانی در استان هرمزگان گفت: میزان بدهی سازمان بیمه سلامت ایران به موسسات درمانی در استان هرمزگان رقمی معادل 2هزار و دویست میلیون ریال  است که 80 درصد آن متعلق به دانشگاه علوم پزشکی استان است.

‎به گفته مدیرعامل بیمه سلامت ایران ، 39 میلیون نفر در کشور تحت خدمات این بیمه قرار دارند که سهم استان هرمزگان جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و هفتاد و شش هزار نفر است.

‎وی همچنین گفت: در شهرستان قشم در حدود 84 هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند که 75 درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود.

‎به گزارش ایلنا، ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان قشم با اعتباری معادل 13 میلیارد ریال در دو طبقه با کاربری اداری، آموزشی و رفاهی در زمینی به مساحت 1444 متر مربع در مدت دو سال ساخته شده است و امروز طی مراسمی با حضور مدیرعامل بیمه سلامت گشایش یافت.

انتهای پیام/
میثم میرزاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز