خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا مومنی خطاب به خبرنگاران:

مدیون هستید از مدیران منطقه‌آزاد قشم خلافی ببینید و پیگیری نکنید

مدیرعامل منطقه‌آزاد قشم گفت: خبرنگاران مدیون هستند اگر از مدیران منطقه آزاد خلافی ببینند و پیگیری نکنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، حمیدرضا مومنی در نشست با خبرنگاران در خانه مطبوعات قشم اظهار داشت: انعکاس توفیقات قشم در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش شیلات، راه، صنایع نفت، گاز، انرژی، فضای سبز، توسعه سیستم‌های آب شیرین کن با هدف انتقال آب شیرین به روستاها از موضوعاتی است که رسانه‌ها براساس وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی باید به آن بپردازند.

وی از امکان صادرات برق از قشم به شبکه سراسری، فراهم شدن شرایط سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس که در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی می‌شود و افزایش صادرات محصولات تولیدی از قشم به کشورهای خارجی به عنوان دیگر خدمات توسعه‌ای در قشم نام برد و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها در کنار پرداختن به نیازهای اساسی مردم و کمبودهایی که با آن روبرو هستند، انعکاس توفیقات با درنظر گرفتن اولویت‌ها با هدف پیشرفت جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز بهداشتی خلیج فارس در روستای "جی جیان"جزیره قشم، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که با هدف کمک به مردم روستاهای غرب جزیره با جدیت دنبال می‌شود تا بیماران با کمترین هزینه تردد بتوانند از نزدیکترین مرکز خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند، مرکز بهداشتی خلیج فارس روستای "جی جیان" است.

مومنی با ارزیابی مثبت از اخلاق به عنوان ارزشمندترین داشته‌های انسانی، گفت: تمام کشورهای موفق جهان با احترام به اخلاقیات و رعایت قانون به پیشرفت و توسعه همه جانبه دست یافتند و ما هم ناگزیریم با رعایت اخلاق و دوری از دروغ و تهمت به یکدیگر در مسیر پیشرفت گام برداریم.

وی افزود: اختلاف نظرها براساس بینش هر یک از انسان‌ها در موضوعات مختلف امری طبیعی است که همه جا هم وجود دارد اما بزرگ کردن اختلافات و در بوق و کرنا کردن آن مانع پیشرفت و توسعه می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد قشم از خبرنگاران خواست برای سهیم شدن در موفقیت‌های قشم زمان کار اختلافات سلیقه‌ای را کنار بگذارند و با برنامه‌ریزی و همدلی به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان وظیفه خطیر خود را با جدیت دنبال کنند.

مومنی با بیان اینکه بسیاری از مسایل جزیره قشم همچون راه‌های ارتباطی، آب، اشتغال و مسکن با پیگیری و همکاری فعالان حوزه رسانه و استفاده از ظرفیت خبری جزیره سریع‌تر به انجام می‌رسد، تاکید کرد: آگاه کردن مسئولان نسبت به کمبودها و مشکلاتی که از آن بی‌اطلاع هستند به عنوان یکی از اساسی ترین وظایف فعالان رسانه‌ای است.

وی خطاب به خبرنگاران بیان داشت: با پرداختن دسته جمعی به مشکلات سرتاسر جزیره، مسئولان را نسبت به رفع مشکلات و انجام کارها حساس کنید و مدیون هستید اگر از مدیران مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم کار خلافی را ببینید و آن را پیگیری نکنید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه درمان بخصوص بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان علی‌رغم هزینه‌های بسیار سنگین در ساخت و تجهیز، متاسفانه در ارائه خدمات موفق نبوده و خدمات آن بسیار کمتر از شأن و منزلت مردم این منطقه است.

مومنی بهبود فضا و امکانات آموزشی را یکی دیگر از نیازهای ضروری قشم امروز برشمرد و با انتقاد از مدیرانی که فرزندان خود را برای تحصیل به جزیره نمی‌آورند، یادآور شد: اگر هر یک از مدیران سهم خود را در بهبود وضعیت آموزشی جزیره ادا کنند شاهد تحول و پیشرفت این حوزه مهم و تاثیرگذار در جزیره قشم خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده هر گونه همکاری با خبرنگاران برای انعکاس نیازها و معرفی ظرفیت و توانمندی‌های قشم است.

کد خبر : ۴۴۳۳۷۶