خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد؛

بهره برداری از ۳۰ طرح آب و فاضلاب در هفته دولت

کد خبر : ۱۹۸۲۸۷

امسال این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفای استان از بهره برداری و افتتاح ۳۰ طرح آب و فاضلاب در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: امسال این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، حسین خادمی افزود: بیش از ۲۰ طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد که در بخش آب اجرای طرح آبرسانی جگین – جاسک با اعتباری بیش از یک هزار ۷۰۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین این طرح هاست.

وی افزود: این طرح تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طول خط انتقال آن ۱۲۴ کیلومتر بوده که ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است. وی گفت: در بخش فاضلاب نیز پروژه فاضلاب شهرهای رودان و میناب ازجمله طرح‌های مهم فاضلاب است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

خادمی افزود: همچنین احداثآبگیر، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال، مخازن، تصفیه خانه، شبکه‌های توزیع، احداثآزمایشگاه، احداثتصفیه خانه فاضلاب و احداثایستگاه پمپاژ فاضلاب از دیگر پروژه‌های بخش آب و فاضلاب است که با بهره برداری از این پروژه‌ها بسیاری از مشکلات بخش آبرسانی و جمه آوری فاضلاب رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای استان در دولت یازدهم شتاب بیشتری گرفته، گفت: اجرای شبکه‌های فاضلاب شهر‌ها نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته و ساخت تصفیه خانه شهرهای میناب و رودان که پیش از این متوقف شده بود، در نیم سال دوم سال ۹۲ مجددا اجرایی شد که امیدواریم تا پایان سال ۹۳ بتوانیم نسبت به تکمیل و بهره برداری آن‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه؛ یکی از شاخص‌های مهم توسعه در شهر‌ها اجرای طرح فاضلاب است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد از جمعیت شهرهای استان و ۷۵ درصد از جمعیت شهر بندرعباس از خدمات شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز