خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

نباید ورزش را سیاسی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۹۹

در ورزش نباید سیاسی کاری انجام داد و ورزش را سیاسی کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در ورزش نباید سیاسی کاری انجام داد و ورزش را سیاسی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جاسم جادری در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان در زمینه‌های مختلف با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، افزود: ورزش امری فرهنگی است و با توجه به اینکه امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده، باید در زمینه ورزش فرهنگ سازی کنیم تا مردم نسبت به ورزش ترغیب شوند چون اساس سلامت جامعه ورزش است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: استراتژی ما باید ترویج فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه باشد و جلسات شورای عالی ورزش نیز برای پیگیری موضوعات و سیاست گذاری باید به صورت منظم تداوم داشته باشد.

جادری با بیان اینکه باید برای حمایت و کمک صنایع و نهادهای مختلف از ورزش هرمزگان برنامه ریزی شود، تصریح کرد: در زمینه ورزش همگانی نیز باید ترویج فرهنگ ورزش صبحگاهی به خصوص در ادارات و همچنین همایش‌های پیاده روی در اولویت قرار گیرد و ورزش محلات نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ورزش را نباید سیاسی کنیم، اظهار داشت: در ورزش نباید سیاسی کاری انجام داد و ورزش را سیاسی کنیم و هیچ کدام از هیئت‌ها، موسسات و باشگاه ههای ورزشی حق ندارند امکانات خود را در اختیار افرادی که قصد کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس را دارند، قرار دهند و در راستای تقویت و یا تضعیف جریان و گروه خاصی کار کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: ورزشکاران استان هرمزگان با امکانات موجود توانسته‌اند در سطح کشور و حتی دنیا افتخار آفرینی کنند و باید با عزم ملی برای رفع مشکلات ورزش تلاش کنیم.

جادری خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها و همایش‌های ورزشی باید ترویج شده و بیشتر برگزار شود و با کمک جمعی برنامه‌های مناسبی را در عرصه ورزش استان اجرا کنیم.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست غلامعلی دانشور مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه جلسات شورای عالی ورزش هرمزگان سال‌ها پیش تنها در دو دوره برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات این شورا با موافقت دکتر جادری استاندار هرمزگان برای رشد و توسعه ورزش استان با حضور صاحب نظران بار دیگر آغاز شده است.

وی ادامه داد: قرار است جلسات شورای ورزش هر دو ماه یکبار برگزار شده و در آن برای رفع مشکلات ورزش استان تصمیم گیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان نهاد‌ها و ادارات مختلف از امکانات ورزشی برخوردار هستند، عنوان کرد: باید در جهت رفع کمبود‌ها و کمک به باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی این امکانات در اختیار مجموعه ورزش استان قرار گیرد.

دانشور تصریح کرد: راه‌های توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان، آمایش رشته‌های ورزشی و فراهم کردن زمینه تحقق اهداف ورزش از جمله مواردی است که در شورای عالی ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست مدیران و نمایندگان هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی و همچنین سایر مسئولان و کار‌شناسان به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه ورزش پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز