خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

شهرداری‌ها نباید وسیله‌ای برای سوء استفاده جناح‌ها شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۸۳

سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص، نقطه آغاز اشکال است و شهرداری‌ها نباید وسیله‌ای برای سوء استفاده جناح‌ها شوند.

استاندار هرمزگان گفت: سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص، نقطه آغاز اشکال است و شهرداری‌ها نباید وسیله‌ای برای سوء استفاده جناح‌ها شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جاسم جادری در گردهمایی شهرداران استان هرمزگان و آئین تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه کار شهرداری‌ها سخت و پیچیده و همواره در ارتباط با مردم است، اظهار داشت: شهرداری‌ها در سال ۹۳ باید مدیریت جهادی داشته و تمامی نیرو‌ها و امکانات را به کار بگیرند تا به صورت شبانه روزی به مردم خدمت کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعریف برنامه در شهرداری‌ها، افزود: شهرداری‌ها نباید درگیر کارهای روزمره شوند و تنها به کمک‌ها و بودجه‌های دولتی اتکا داشته باشند، بلکه اساس کار شهرداری‌ها کسب درآمدهای عمومی است و دولت تنها می‌تواند کمک‌های جانبی به شهرداری‌ها داشته باشد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: شهرداری‌ها باید برای درآمدزایی، برنامه ریزی و برای خود کار و پروژه تعریف کنند و بنده نیز از سازمان امور مالیاتی استان هرمزگان خواسته‌ام تا از این پس تنها براساس ارزش پروژه و تعریف برنامه به شهرداری‌ها درآمد حاصل از وصول ارزش افزوده پرداخت کنند.

جادری خاطرنشان کرد: کشور با کمک مردم ساخته می‌شود و براین اساس شهرداری‌ها که نهادهای عمومی هستند باید از کمک‌های مردمی نیز استفاده کنند و با این همه امکانات و ظرفیت‌های موجود شهرداری‌های ما نباید در پایان ماه نگران پرداخت حقوق کارکنان خود باشند و شهرداری‌ها باید کسب درآمد و تولید سرمایه را در دستور کار قرار داده تا وضعیت شهر‌ها متحول شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند از امکانات و ظرفیت شهرداری‌ها سوء استفاده کنند، عنوان کرد: برخی از هم اکنون عجله کرده و می‌خواهند وارد مقوله انتخابات آینده مجلس شوند که در این راستا قصد استفاده از امکانات نهادهایی همچون شهرداری‌ها را دارند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص نقطه آغاز اشکال است و شهرداری‌ها نباید وسیله‌ای برای سوء استفاده جناح‌ها شوند.

جادری با بیان اینکه شهرداران و اعضای شورا‌ها حق استفاده از امکانات عمومی برای بهره برداری فردی و تضعیف و تقویت یک جریان خاص را ندارند، گفت: امکانات موجود در شهرداری‌ها متعلق به بیت المال است و شهرداران مراقب باشند این امکانات مورد استفاده افراد و جریانات خاص قرار نگیرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست مسعود دالمن مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان عنوان کرد: باید در مبحثمدیریت و عمران شهری با رویکرد علمی کار کنیم و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان هرمزگان لازم است تا در این خصوص بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بحثآموزش در حوزه امور شهری باید جدی گرفته شود و در راستای ارتقا و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری‌ها گام برمی داریم.

در پایان این جلسه از زحمات سیف الله ذاکری مدیرکل سابق امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان تقدیر و مسعود دالمن به عنوان مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز