خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان:

شعار فرهنگ را مردم و مدیریت جهادی را مسوولان محقق کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۲۴

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان گفت: مردم و مسوولان در ابتدای امسال شعار مد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی کردند.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان گفت: مردم و مسوولان در ابتدای امسال شعار مد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی کردند.

به گزارش " ایلنا " فرشید دستوان در نشست خبری اعضای شورای حمل و نقل هرمزگان با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، افزود: در این راه مردم پیش قدم بودند و با رعایت فرهنگ ایمنی و تردد در کاهش تلفات جاده ای نقش ایفا کردند و به نوعی می توان گفت که شعار مد نظر رهبری را مردم کلید زدند.

به گفته دستوان، مدیریت جهادی نیز از سوی دست اندرکاران حمل و نقل عملیاتی شد که پلیس در راس آن قرار داشت که نتیجه این مدیریت کاهش چشمگیر تصادفات بود.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان در ادامه گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی تمایل سفر به هرمزگان را افزایش داده است.

فرشید دستوان در نشست خبری اعضای شورای حمل و نقل هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی خوب صورت گرفته شاهد سفرهای ایمن در تعطیلات نوروزی امسال بودیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تعداد وقوع سفرها را قبل از نوروز به استان را پیش‌بینی کرد، اضافه کرد: از همین رو مجبوریم برای رفاه حال مسافران از نهایت ظرفیت‌ها و امکانات در زمان تعطیلات استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار امیدواری کرد، در سال‌های آینده تعریف مد نظر از تخمین مسافران و امکانات نیز توسط ستاد تسهیلات سفر به دست آید.

وی در ادامه به کاهش آمار فوتی‌ها در جاده‌های استان طی طرح نوروزی اشاره و از آن به عنوان یک ارمغان یاد کرد.

دستوان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی تاکیدات متعددی در باب سفرهای دریایی داشت، اضافه کرد: ۹۰ درصد مسافرت‌های دریایی کشور در هرمزگان اتفاق می‌افتد اما با وجود ظرفیت‌های گردشگری در جزایر تاکنون این ظرفیت‌ها در خدمت گردشگری و اقتصاد در نیامده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در پایان سخنانش گفت: پیش‌بینی‌های خوب هواشناسی در استان سبب شد آمادگی مطلوب و کافی در بعد خدمات‌رسانی و مدیریت بحران حاصل شود.

وی در ادامه به تعامل خوب پلیس، هلال احمر، اورژانس و دیگر ارگان های همکار اشاره کرد وگفت: همه این تعاملات دست در دست هم داد تا مسافران با خاطره خوشی هرمزگان را ترک کنند.

کاهش تلفات جاده ای در هرمزگان

رئیس پلیس راه هرمزگان نیز از کاهش فوتی ها در حوادثجاده ای هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، سرهنگ مجیدزاده در نشست خبری اعضای شورای حمل و نقل هرمزگان با رسانه ها گفت: تصادفات فوتی امسال کاهش چشمگیری داشته است که حاصل تلاش و همراهی همه ارگان ها بود.

وی با بیان اینکه پلیس در طول سال طرح های مختلفی در تسهیل عبور و مرور انجام می دهد، گفت: آنچه که در هرمزگان پر رنگ تر از سایر طرح هاست، سفرهای نوروزی است که از ابتدای زمستان سال قبل تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شد تا شاهد کمترین خسارت در حوزه حمل و نقلی باشیم.

مجیدزاده به تیم های پلیسی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۱۰۰ تیم خودرویی، ۲۰ تیم موتوری، و ۴۰ تیم پیاده وظیفه کنترل ترددها را بر عهده داشتند. به گفته وی، در این طرح ۵۰۰ پلیس حضور داشتند.

فرمانده پلیس راه هرمزگان در ادامه به کاهش ۴۰ درصدی تعداد متوفی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: تصادفات جرحی به نسبت سال گذشته تنها دو فقره افزایش نشان می دهد.

وی همچنین گفت: ۳۵ درصد تصادفات در جاده ای شرق استان، ۳۴ درصد تصادفات در جاده های غرب هرمزگان و ۳۱ درصد نیز در شمال استان رخ داد

حمل و نقل عمومی هرمزگان بدون حادثه نوروز را پشت سر گذاشت

معاون حمل و نقل پایانه های هرمزگان از عدم وقوع تصادف مهم در حوزه حمل و نقل عمومی در هرمزگان خبر داد.

عابدینی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و کنترل های نامحسوس تیم های پایانه سفرهای نوروز امسال بدون حادثه مهم به پایان رسید.

به گفته وی، در ایام نوروز ۱۱ هزار و ۶۳ سفر توسط ناوگان عمومی و حمل و نقل بین شهری انجام شده که در این مدت ۱۰۳ هزار و ۴۷۷ نفر از مسافران از مبادی هرمزگان اقدام به سفر کرده اند که بوسیله ۱۶۳ دستگاه اتوبوس، ۱۶ دستگاه مینی بوس و ۳۷۳ دستگاه سواری کرایه انجام شد.

معاون حمل و نقل پایانه های هرمزگان تصریح کرد، بیشترین حجم جابجایی مسافر مربوط به روزهای ۲۵ اسفند و ۱۵ فروردین ۹۳ می باشد.

معاون حمل و نقل پایانه های هرمزگان اعلام کرد: با توجه به برنامه های مدون جهت توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان، تعداد ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول ایام طرح نوروزی، خدمات مورد نیاز مسافرین و کاربران جاده ای ارائه کرده اند.

وی افزود: در این راستا کنترل و نظارت مستمر کیفیت ارائه خدمات در مجتمع های مذکور توسط تیمهای کنترل و نظارتی این اداره کل موجبات ارتقاء سطح خدمات و رضایتمندی مسافرین را از شرایط و کیفیت خدماتدهی در مجتمع ها را به همراه داشته است.

عابدینی افزود: با عنایت به لزوم و اهمیت کسب اطلاع همزمان از وضعیت ترافیکی وتردد در محورهای مواصلاتی استان بویژه درخلال ایام طرح نوروزی، مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان بصورت کشیک استحصال و تحقیق آمار و اطلاعات تردد انواع ناوگان و همچنین نظارت تصویری واعمال مدیریت کنترل سرعت را از طریق ابزارهایITS جاده ای بصورت شبانه روزی به انجام رسانده اند.

این مسئول گفت: دراین راستا تعداد۱۵دستگاه ترددشمار برخط، تعداد۱۰دستگاه دوربین کنترل نظارت و هشت دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت اطلاعات وآمار مورد نیاز را بصورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال کرده اند.

معاون حمل و نقل پایانه های هرمزگان همچنین به حمل کالاهای اساسی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت و ضرورت حمل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و تنظیم بازار، در ایام تعطیلات نوروزی ۱۳۳ هزار و ۵۹۱ تن کالای اساسی شامل گندم، برنج و روغن از مبدا بندرشهید رجائی به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۸۹ تن گندم با چهار هزار و ۱۴۷ سفر، ۱۷ هزار و ۹۲۶ تن روغن با ۷۳۸ سفر و ۱۴ هزار و ۷۷۶ تن برنج از طریق ۶۱۶ سفر جاده ای حمل شده است.

عابدینی اظهارداشت: سهم تناژ کالاهای مذکور به ترتیب گندم ۷۶ در صد، روغن ۱۳ درصد و برنج ۱۱ درصد بوده است. که در این مقطع زمانی بطور متوسط روزانه شش هزار و ۶۸۰ تن کالا شامل گندم، برنج وروغن توسط ۲۷۵سفر و توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای به مقاصد مختلف جابجا شده است.

این مسئول افزود: همچنین دراین ایام نظر به لزوم حمل به موقع تره بار تولیدی کشاورزان در منطقه شرق استان بویژه شهرستان جاسک دراین ایام با همکاری تشکلهای صنفی تامین وتخصیص ناوگان جاده ای با اعمال نظارتهای لازم به نحو مناسبی انجام پذیرفته است.

جابه‌جایی ۸۴ هزار مسافر توسط راه آهن هرمزگان در نوروز ۹۳

مدیرکل راه آهن هرمزگان از ورود و خروج ۸۴ هزار و ۳۶۰ مسافر در نوروز ۹۳ توسط این راه آهن خبر داد و گفت: با این آمار بطور میانگین روزانه چهار هزار و ۱۰۰ نفر مسافر به ایستگاه راه آهن هرمزگان وارد و یا از این ایستگاه خارج شدند.

محمد پورفخری نیز در این نشست اظهار داشت: در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند ۹۲ آغاز و تا پانزدهم فروردین سال ۹۳ ادامه داشت، ۸۳ رام قطار برای ورود به استان در نظر گرفته شده بود که ۴۳ هزار و ۱۸۰ مسافر را به استان رساندند.

وی جمع کل قطارها را ۱۶۶ رام اعلام کرد که از این تعداد ۱۰۰ رام به ایستگاه تهران، ۲۲ رام اصفهان، ۲۲ رام مشهد و ۲۲ رام نیز یزد بوده است. این مقام مسوول با اشاره به خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، عدم وقوع حتی یک حادثه و صدمه ندیدن حتی یک نفر در جریان این حجم تردد را گواه روشنی بر امنیت سفر با قطار عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر ایمنی سفر، سالم بودن این صنعت در بحثزیست محیطی، کاهش مصرف انرژی و رفاه مسافران در شمار دیگر مزیت‌های حمل و نقل ریلی است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده برای رفاه حال مسافران یک واگن حمل خودرو بر نیز اضافه شده که با این وجود در تاریخ‌های اعلامی روزی ۲۰ دستگاه خودرو حمل و به مقصد تهران و بلعکس انجام خواهد گرفت.

پورفخری گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم با هماهنگی‌های به عمل آمده برای ارائه خدمات به مسافرین و راه‌اندازی غرفه‌های فروش در داخل ایستگاه مسافری، تشکیل ستاد نوروزی، تجهیز تمام نماز خانه‌های ایستگاه‌ها طول خط، راه‌اندازی سیستم‌های صوتی و تصویری در سالن‌های مسافری، رنگ آمیزی سالن‌های مسافری، بهسازی و تعویض سقف‌های کاذب ایستگاه مسافری، ساماندهی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های در ایستگاه‌ها برای جابه‌جایی مسافران، نصب وسایل سرمایشی و گرمایشی در سالن‌ها برای رفاه حال مسافرین انجام شود.

جابجایی مسافران دریایی با ۹۰ شناور

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام۲۷ هزار و ۱۱۰ سفر دریایی در آب‌های استان خبر داد.

مهدی نوفرستی افزود: این تعداد سفر در مسیرهای قانونی و با مبدا و مقصد بنادر مسافری به وسیله ۹۰ فروند شناور استاندارد صورت گرفته است.

وی بیان داشت: این سازمان نیز همانند سایرِ اعضا طرح نوروزی سفرهای دریایی در هرمزگان، وظایف خود را به خوبی انجام داد که در این راستا می‌توان به اموری همانند استقرار تیم‌های غواصی، آتش نشانی، بازرسی بهداشتی و ارائه آموزش‌های کنترلی اشاره کرد.

نوفرستی تصریح کرد: پایش مستمر مسیرهای دریایی، خلوت‌سازی لنگرگاه‌ها از شناورهای راکد، آموزش‌های خدمه، برگزاری مانور نجات و جستجوی دریایی، بازرسی ایمنی و فنی شناورها در چندین مرحله نیز از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای پشتیبانی هر چه بهتر مسافرت‌های دریایی بود که توسط اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در مسیرهای دریایی و بنادر در ایام عید و روزهای قبل آن با تمرکز و دقت بیشتری انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه ۷۰ درصد از سوانح و حوادثدریایی در دنیا ناشی از عدم برخورداری مسافران و یا عوامل هدایتی شناورها از اطلاعات کافی و وافی است، اظهار داشت: اگر در هرمزگان مشاهده می‌شود که علی‌رغم ثبت ۲۱ میلیون نفر سفر دریایی در هشت سال در مسیرهای قانونی هیچ حادثه و اتفاقی نیفتاده به خاطر این است که در کنار مدیریت جامع ترددهای دریایی، اطلاعات خوب و کافی در اختیار مردم و جامعه در بعد سفرهای دریایی قرار داده شده است.

انجام ۹۴ پرواز از مقصد هرمزگان در نوروز

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بندرعباس و قشم نیز در این جلسه به پروازهای انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۹۴ پرواز داخلی از فرودگاه بندرعباس و قشم انجام شده است که از مجموع این ها ۷۹ پرواز از مقصد بندرعباس و ۱۵ پرواز از مقصد قشم صورت گرفته است. به گفته حمیدی، از ابتدای فروردین تا ۱۵ همین ماه هشت هزار و ۳۸۹ نفر از استان های دیگر به هرمزگان وارد شده اند که از این تعداد هفت هزار و ۸۳ نفر وارد بندرعباس و یک هزار ۳۰۶ نفر به قشم وارد شده اند.

وی افزود: در این زمان همچنین ۹ هزار و ۹۹ نفر از مقصد قشم و بندرعباس به سایر استان ها جابجا شده اند.

پیش بینی بارش نوروزی از سوی هواشناسی

مدیرکل سازمان هواشناسی استان هرمزگان نیز گفت: این سازمان در ایام سفرهای نوروزی وظیفه سنجش وضعیت آب و هوایی استان را بر عهده داشت که منجر به صدور چند اطلاعیه و اخطاریه شد.

رنجبر افزود: سازمان هواشناسی در ایام نوروز سه اطلاعیه صادر کرد تا تمهیدات لازم از سوی مسوولان اندیشیده شود.

به گفته وی، در این مدت همچنین ۶ اخطاریه دریایی صادر شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان هرمزگان همچنین به بارندگی های نوروز اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر هرمزگان نسبت به وضعیت بلند مدت بهترین شرایط داشته است. بارندگی امسال به نسبت سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین به پیش بینی بارش در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: شرایط نشان می دهد که اردیبهشت و ماه های آینده شاهد بارندگی خوبی خواهیم بود.

رنجبر در پایان افزود: بیشترین بارش روزهای گذشته مربوط به بندرعباس و کمترین آن مربوط به میناب است ولی در مجموع همه شهرستان های استان به نسبت سال قبل افزایش بارش داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز