خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور:

انگیزه هموطنان مقیم خارج برای سرمایه گذاری افزایش یافته است

کد خبر : ۱۵۳۲۳۰

رویکردهای دولت یازدهم موجب شده انگیزه و رغبت هموطنان مقیم خارج برای سرمایه گذاری در طرح‌های داخلی و مشارکت در توسعه کشور افزایش یابد.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: رویکردهای دولت یازدهم موجب شده انگیزه و رغبت هموطنان مقیم خارج برای سرمایه گذاری در طرح‌های داخلی و مشارکت در توسعه کشور افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سید جواد قوام شهیدی درجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان افزود: در سفر اخیر رییس جمهوری به هرمزگان، از سرمایه گذاران هرمزگانی مقیم خارج از کشور نیز دعوت شد و چهار نشست با آنان برگزار شد که این روند با دعوت از سرمایه گذاران مقیم خارج هر استان در سفرهای استانی هیات دولت ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در نشست با هرمزگانی‌های مقیم خارج از کشور برای مشارکت آنان در پروژه‌های داخلی توافق‌های خوبی به دست آمد که یکی از آن‌ها موافقت برای تاسیس بانک خصوصی برای فعالیت‌های تخصصی دریامحور است.

قوام شهیدی ادامه داد: در تمام نشست‌های یاد شده، هرمزگانی‌های مقیم خارج از ایران بر افزایش تمایل برای مشارکت در پروژه‌های بزرگ داخلی تاکید کردند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور مدرسه سازی را یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مشارکت بدون چشمداشت ایرانیان خارج از کشور در روند توسعه فرهنگی و آموزشی و علمی کشور دانست و اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، از ۶۲۰ خیر مدرسه ساز هرمزگان ۴۰۰خیر، مقیم خارج از کشور هستند که این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره امیدواری جدیدی که در دولت یازدهم برای ایرانیان خارج از کشور به وجود آمده بر ضرورت گسترش این ارتباط دو سویه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز