خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تشکیل پرونده برای بیش از ۲ هزار متقاضی ثبت قایق صیادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۹۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه گواهینامه ثبت دائم قایق‌ها که توسط سازمان بنادر صادر می‌شود، جزو مجوزهای درگاه ملی مجوزها نیست، از تشکیل پرونده برای ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی ثبت شناور صیادی در اداره ثبت شناورهای این اداره کل خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق‌های بی‌هویت صیادی اظهار کرد: اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی با حضور در اداره ثبت شناورهای این اداره کل و ارائه  مدارک خود متقاضی ثبت شناور خود بوده که فرآیند بررسی مدارک آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۶۹ پرونده متعلق به متقاضیان شهر بندرعباس، حدود ۶۰۰ پرونده نیز متعلق به متقاضیان جزیره قشم و مابقی متعلق به حوزه شرق و غرب استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از این تعداد پرونده دریافت شده، ۹۸ پرونده دارای نقص بوده که در اسرع وقت باید مدارک آنها تکمیل شود.

عباس‌نژاد همچنین با اشاره به ۲۰۰ مورد بازرسی از اسکله‌های صیادی در شهر بندرعباس گفت: از این تعداد ۱۲۵ مورد مربوط به صیادان  منطقه سورو و ۸۸ مورد نیز صیادان منطقه پشت شهر بازرسی انجام شده است.

وی ادامه داد: به زودی نیز بازرسی از اسکله‌های محله خواجه عطا بندرعباس آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری با بیان اینکه مجوز صید و صیادی مجوزی است که براساس ماده پنج قانون حفاظت از منابع آبزی برای صدور گواهینامه ثبت دائم الزامی است، گفت: شناوری مجاز به رفت و آمد در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی است که گواهینامه ثبت از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرده باشد.

عباس‌نژاد ادامه داد: بازرسی‌ها با اعلام قبلی به تعاونی‌ها انجام و باید در زمان بازرسی، شناور از هر نظر آماده بازرسی و مشخصات ارائه شده مطابق اطلاعات درگاه ملی مجوزها باشد.

وی بیان کرد: برای صدور گواهینامه ثبت دائم نیازمند سند رسمی مالکیت، گواهی ایمنی موسسات رده‌بندی و برای شناورهای صیادی مجوز صید و صیادی است و گواهینامه ایمنی شناورها براساس الزامات ایمنی و مقررات موسسات رده‌بندی پس از بررسی و بازدید شرایط موتور و بدنه و تجهیزات شناور در صورت داشتن شرایط صادر می‌شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در مرحله تشکیل پرونده تنها تصویر برابر اصل مجوز صید و صیادی درگاه ملی و تصویر برابر اصل سند موتور قابل دریافت است و هیچ هزینه‌ای در این مرحله از تشکیل پرونده‌های متقاضیان ثبت قایق صیادی دریافت نمی‌شود.

عباس‌نژاد بر لزوم الزامات ایمنی شناورها، تاکید کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند به نزدیک‌ترین تعاونی صیادی مجاز و یا در صورت نبود دسترسی به تعاونی صیادی به نمایندگان اداره کل بنادر و دریانوردی در بنادر و جزایر استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص ثبت شناورهای صیادی که اخیرا از طریق درگاه ملی صدور مجوزها، مجوزشان صادر شده، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برابر با ضوابط ابلاغی در پنج بندر جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه و بندرشهید باهنر تمامی امکانات خود را برای انجام فرآیند ثبت و صدور مجوز قایق های صیادی بسیج کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز