خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بندرعباس:

رشد تمامی بخش‌ها محصول خبر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۸

مراسم یادبود مرحوم حاج قاسم کرمی پدر مطبوعات هرمزگان و بنیانگذار روزنامه صبح ساحل، نخستین روزنامه استان به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس روزنامه صبح ساحل در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

مراسم یادبود مرحوم حاج قاسم کرمی پدر مطبوعات هرمزگان و بنیانگذار روزنامه صبح ساحل، نخستین روزنامه استان به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس روزنامه صبح ساحل در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.
به گزارش ایلنا، آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های مرحوم قاسم کرمی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین خصوصیات این فرد بزرگ اخلاق خوب و حسنه بود و در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی و همچنین در عرصه اطلاع رسانی این استان، مرحوم کرمی اقدامات بزرگی را انجام داد.
وی افزود: مرحوم قاسم کرمی پدر قلم در این استان بود و به حق لقب پدر مطبوعات هرمزگان به وی تعلق گرفته است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت خبر اشاره و عنوان کرد: اگر خبر نبود رشد، آگاهی و هدایت در جامعه صورت نمی‌گرفت و حتی ارتباط خداوند با انسان نیز از طریق خبر و پیامبران صورت گرفته است.
وی ادامه داد: وجود خبر و اطلاع رسانی یکی از نیاز‌های حیاتی انسان هاست و رشد تمامی بخش‌ها محصول خبر است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت خبر در دین اسلام بیان داشت: جایگاه خبر به عظمت تاریخ انسان است و خبر بزرگ‌ترین عامل رشد انسان‌ها محسوب می‌شود.
در این مراسم مهندس نصوری سرپرست اداره کل بازرسی هرمزگان واز دوستان قدیمی وی با بیان خاطراتی از مرحوم قاسم کرمی به بیان فضایل اخلاقی آن مرحوم پرداخت.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم از راه اندازی بوستان مطبوعات به نام حاج قاسم خبرداد و افزود: در راستای تکریم پدر مطبوعات هرمزگان احداثاین بوستان با نظر موافق اعضای شورا وشهردار بندرعباس در ضلع جنوبی هتل هرمز احداثخواهد شد.
کیانوش جهانبخش افزود: این طرح در مرحله اصلاح و بهسازی است و در زمان طراحی مساحت آن اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه سردیس مرحوم حاج قاسم کرمی در این بوستان نصب خواهدشد اظهار داشت: برنامه ریزی برای نصب المان‌های سایر نشریات محلی و افراد شاخص مطبوعات نیزانجام خواهدشد و با طراحی این محل می‌توان فضایی برای ایستگاه مطالعه مطبوعات نیز فراهم نمود.
در این مراسم احسان کرمی مدیرمسوول صبح ساحل و فرزند مرحوم قاسم کرمی با قدردانی از حضور مسوولان استان ودوستان در این مراسم به سجایای اخلاقی پدر اشاره کرد و گفت: پدر همواره یار و یاور ما در تمام لحظات زندگی یک مشاور و یک دوست خیرخواه برای همه بود حتی کسانی که به او بدی کرده بودند، خوبی هارا برای همه می‌خواست و همیشه سفارش می‌کرد که آنچه برای خود می‌خواهی برای دیگران هم بپسند.
مدیرمسوول صبح ساحل افزود: هر انسانی ویژگی‌هایی دارد که با دیگران مشترک است، اما مسئله‌ای که حاج قاسم را از دیگران متمایز می‌ساخت صفات خاص او بود.
وی افزود: خواست خداوند بر این بود که ایشان ۲۰ سال با بیماری دست و پنجه نرم کند و هیچ کاری برای او نمی‌شد انجام داد، پزشکان قطع امیدکردند و او نیز راضی به رضای خدا شد که صلاح و مصلحت خویش را در رضای او می‌دید. از سال ۷۱ تا ۸۲ بدلیل توان جسمی خوبی که داشت بدون ناراحتی به تمام کارهای اداری و مطبوعاتی حتی در یک زمان در چند جا مشغول خدمت بود رسیدگی می‌کرد. اما از سال ۸۲ کم کم عارضه خود را نشان داد و دست و پایش توان حرکت و کار را از او سلب کرد، بطوریکه در سال۸۵ دیگر نمی‌توانست راه برود و مجبور به استفاده از ویلچر شد، شش سال تمام با ویلچر ولی باروحیه‌ای بسیار بالا کار کرد. او زندگی را در آرامش وآسایش خانواده مردم می‌دید، ویلچر برای او معنی و مفهومی نداشت وهیچ وقت از نشستن روی ویلچر شکایتی نکرد، نا‌شکری در زندگی او معنی و مفهومی نداشت. همیشه شکر خدا را بجا می‌آورد و می‌گفت راضیم به رضای خداوند تا اینکه ۱۶ فروردین ۹۲ یعنی ۹ ماه پیش در چنین روزی ایشان را به صورت نیمه بیهوش به بیمارستان منتقل کردیم و سه روز بعد از میان ما رفت.
کرمی ادامه داد: بی‌شک همه علاقمندان و کسانی که حتی یکبار او را دیده‌اند به صبروتحمل بی‌نظیر وی اذعان دارند، شاید به ندرت کسی بی‌تابی او را دیده باشدو با فرزندان نیز چنین بود، همیشه با صبر و حوصله با فرزندان رفتار و در اوج عصبانیت فقط تنها به روی برگرداندن اکتفا می‌کرد و بعد از فروکش کردن ناراحتیش علل خطای ما را می‌پرسید و با آرامش شروع به توضیح درخصوص اشتباهاتمان و تصحیح آن‌ها می‌نمود.
با تک تک فرزندان فراخور حال آن‌ها صحبتی داشت و هرگونه صحبت را به گونه‌ای مدیریت می‌کرد که با آموزش همراه باشد، با پسران در مورد کار، تحصیل، سینما و با دختران در مورد مدرسه، روش زندگی و حتی آشپزی صجبت می‌کرد.
مدیرمسوول صبح ساحل ابراز داشت: ما خانواده حاج آقا قاسم کرمی بر خود افتخار می‌دانیم که همسری صبور، یار و همراهی شفیق و پدری دلسوز و مهربان، دوستی با همه خوبی‌ها، مشاوری آگاه و شایسته، انسانی صابر در تمام سختی‌ها و مشقات زندگی، اخلاق و منشی بزرگوارانه، سعه صدر، بخشش کریمانه، صفا و صمیمیت، سرمشق زندگی او بوده و ما را تا آخرین لحظه زندگی همراهی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز