خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

وسایل سرمایشی مردم زلزله زده هرمزگان را تأمین می‌کنیم/توزیع غذای گرم ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۱۵

استاندار هرمزگان گفت: با همکاری تمامی نیروهای امدادی مشکل برق رسانی برطرف و برق روستای سایه خوش متصل شد و توانستیم به مرور سیستم سرمایشی برای چادرها تهیه و برق کولرها به جریان بیفتد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان، عنوان کرد: زلزله بامداد گذشته استان هرمزگان جلوه های زیبایی از همدردی، نوع دوستی و همراهی آحاد مختلف مردم را به همراه داشت که نشان داد همواره مردم ایران اسلامی کنار هم بوده و برای کمک به هم نوع خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته اقدامات اولیه با اولویت نجات مردم زیر آوار صورت گرفت، خاطرنشان کرد: سپس فرآیند اسکان، ساماندهی اقلام خوراکی و توزیع مناسب، ایجاد آرامش و استقرار کادر پزشکی برای رسیدگی به وضعیت مصدومین نیز با اولویت صورت گرفت.

دوستی با اشاره به پیگیری مسئولان ارشد کشوری و سفر وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان به غرب استان هرمزگان، اظهار کرد: سپس با همکاری تمامی نیروهای امدادی مشکل برق رسانی برطرف و برق روستای سایه خوش متصل شد و توانستیم به مرور سیستم سرمایشی برای چادرها تهیه و برق کولرها به جریان بیفتد.

وی با بیان اینکه از بامداد دیروز کانکس ها به مرور در حال ارسال به استان هرمزگان است و بخشی از آن نیز امروز به منطقه زلزله زده خواهد رسید، اضافه کرد: امیدوارم با ارسال این کانکس ها بتوانیم آرامش نسبی را در مناطق زلزله زده ایجاد کنیم تا بتوانیم به اتمام آواربرداری و بازسازی منازل از بین رفته بپردازیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مشکل وسایل سرمایشی مردم زلزله زده را برطرف می کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که امکان پخت و پز برای مردم فراهم شود، روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شب غذای گرم در بین زلزله زدگان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مازاد آب معدنی در روستای سایه خوش وجود دارد، افزود: مردم با هماهنگی جمعیت هلال احمر هرمزگان اقدام به ارسال کمک های خود کنند تا بتوانیم نیازهای ضروری مردم نیز برطرف شود.

روز گذشته سه زمین لرزه بالای ۶ ریشتر استان هرمزگان به مرکزیت روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه را لرزاند و ۵ فوتی برجای گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز