خبرگزاری کار ایران

رئیس منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی:

راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی از اولویت‌های دانشگاه آزاد در هرمزگان

کد خبر : ۱۰۵۶۷۷

راه‌اندازی فاز اول موزه تاریخ طبیعی استان، جذب شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری همایش محیط زیست و توسعه پایدار و شیلات و آبزیان به صورت بین المللی، ساخت قایق‌های خورشیدی، ایجاد قطب تحقیقاتی شیلات و آبزیان، از جمله برنامه‌های مهم در سال جاری منطقه ۱۵ محسوب می‌شوند.

ایلنا: با توجه به فرمایشات رهبر معظم نباید اولویت اول دانشگاه‌ها سیاسی باشد زیرا این امر منجر به کند شدن رشد علمی خواهد شد و کسی که جلوی روند علمی را بگیرد خدمت نکرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رئیس منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی توسعه فضاهای آموزشی و راه اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی از اولویت‌های دانشگاه آزاد در هرمزگان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و ۴۱۰ رشته در ۲۲ مرکز دانشگاه آزاد استان مشغول به تحصیل هستند.

کامرانی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترا افزوده شده است همچنین از بهمن ماه سال جاری، ۱۶ رشته جدید با اخذ مجوز نهایی در این واحد‌ها ارائه می‌شود.

وی از ایجاد رشته دارو سازی و پزشکی در واحد بندرعباس خبر داد و افزود: هم اکنون ۹ رشته دکترای تخصصی داریم که با اضافه شدن رشته‌های دیگر در آینده نزدیک در مقطع دکترا ۱۲ رشته خواهیم داشت.

کامرانی اولویت اول دانشگاه‌ها را توجه به علم و پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: رئیس منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری همایش معاونین پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کل کشور، چاپ ۹۰ مقاله علمی و ۱۲ عنوان کتاب، برگزاری مسابقات قرآن و عترت، اتمام ساخت مسجد در مرکز بندرعباس با مساحت ۵ هزار متر مربع، ساخت مرکز رشد، ایجاد سوله‌های ورزشی با پیشرفت ۷۵ درصدی در مراکز بندرعباس، هرمز، کیش و جاسک از جمله اقدامات این منطقه عنوان کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: توسعه عمرانی در واحد بندرعباس در فاز ۹ صورت می‌گیرد که این فاز شامل ۳۰ هزار فضای آموزشی جدید، تکمیل سالن ورزشی و محوطه سازی فاز ۹ به متراژ ۶ هکتار است.

کامرانی ادامه داد: احداثخوابگاه دانشجویی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در نزدیکی فاز ۹ از دیگر برنامه‌های واحد بندرعباس به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: راه اندازی فاز اول موزه تاریخ طبیعی استان، جذب شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری همایش محیط زیست و توسعه پایدار و شیلات و آبزیان به صورت بین المللی، ساخت قایق‌های خورشیدی، ایجاد قطب تحقیقاتی شیلات و آبزیان، از جمله برنامه‌های مهم در سال جاری محسوب می‌شوند.

رئیس منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود به اهمیت توسعه فضای دانشگاه آزاد در ابوموسی اشاره کرد و افزود: به منظور گسترش این واحد به دنبال اخذ مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات دریایی هستیم و برنامه‌هایی برای تبدیل این واحد دانشگاهی به یک مرکز علمی گسترده داریم.

دبیر منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به موفقیت هنرمندان هرمزگانی در کشور گفت: متاسفانه در گذشته هیچ یک از شاخه‌های هنر مثل رشته‌های موسیقی، عکاسی، سینما و هنرهای نمایشی در کل استان وجود نداشت و صاحب نظران در عرصه‌های هنری، نتوانستند جایگاه علمی به لحاظ رتبه علمی کسب کنند آنان تنها با تلاش و زحمات خودشان در این شاخه‌ها موفق شده‌اند.

سالار‌زاده ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته با نمایندگان مجلس و سازمان مرکز ی در تلاشیم که یک یا دو رشته هنر را در میناب، قشم و بندرعباس که خواستگاه هنر هرمزگان است، ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز