خبرگزاری کار ایران

ششمین نشریه نمایشگاه مطبوعات منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۶۴

برگزاری نمایشگاه مطبوعات، فرصتی مناسب برای بازخوانی آزادی بیان در رسانه ها و مطبوعات ایران است. نمایشگاه بیستم مطبوعات بار دیگر موفق شد تا چالش های لازم درباره نقد و بررسی واژه آزادی بیان را فراهم کند.

ششمین نشریه ویژه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها توسط روزنامه ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سرمقاله این نشریه حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع فرصت ها و تهدیدهای نمایشگاه بیستم پرداخته است.

وی بیستمین نمایشگاه مطبوعات را فرصتی برای ارائه و ارزیابی کارنامه اهالی رسانه، ارتباط مستقیم آنان با مردم، دریافت بازخورد مخاطبان و قدردانی از فعالیت های این خدمتگذاران عرصه فرهنگ و اجتماع دانست.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همفکری و همیاری «شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات» شکل گرفت، اظهار امیدواری کرد این شورا از چهار عضو، حداقل به ۱۰ عضو برسد تا در فرآیندی پاسخگو نسبت به اعضا، جامعه دموکراتیک و غیرتشریفاتی، تئوری نمایندگی را محقق سازند و بتوان تجربه هایی موفق در همه عرصه ها را شاهد بود.

در این نشریه همچنین مجید رضائیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر درباره مسئولیت ما در برابر محدودیت آزادی بیان پرداخته است و معتقد است که برگزاری نمایشگاه مطبوعات، فرصتی مناسب برای بازخوانی آزادی بیان در رسانه ها و مطبوعات ایران است. نمایشگاه بیستم مطبوعات بار دیگر موفق شد تا چالش های لازم درباره نقد و بررسی واژه آزادی بیان را فراهم کند.

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به چرایی آزادی مسئولانه در نمایشگاه مطبوعات پرداخته و معتقد است که این شعار بسیار خوب است زیرا در قانون اساسی به صراحت آمده است که مطبوعات در بیان آزادند. این قید آزادی که برای مطبوعات و رسانه ها در قانون اساسی آمده است با هدف خاص و فلسفه خاصی مطرح شده است. آزادی قلم، رسانه و خبرهمواره یک امر مقدس بوده و در اسلام هم هیچ محدودیتی برای قلم نیامده است.

حسن نمکدوست، استاد ارتباطات دانشگاه نیز در گفت و گویی نمایشگاه مطبوعات را آسیب شناسی کرده است و معتقد است که نیاز به درونی شدن تجربه ها در پاتوق های روزنامه نگارانه داریم. نمکدوست این نمایشگاه را بیشتر تجربه دیدار سالانه اهالی مطبوعات دانسته و به این موضوع اشاره کرده است که در دنیا، پیوند میان روزنامه نگار و مخاطب بر این معیار و مبناست که اهالی رسانه تا چه میزان توانسته اند به نیازهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مخاطبان خود پاسخ دهند.

در این نشریه همچنین به یکی از چالش برانگیزترین مباحثمیان دولت ومجلس که موضوع لایحه نظام صنفی رسانه ای است هم پرداخته شده است.

گفتنی است، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از ۱۷ آبان ماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و امروز مراسم اختتامیه آن با حضور مسئولان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز