خبرگزاری کار ایران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ضرورت تدوین قوانین حمایتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۹۱

با همت مدیران رسانه ها از زمان اعلام سیاست قوانین حمایتی از روزنامه نگاران خوشبختانه تعداد قال توجهی از خبرنگاران به پوشش بیمه ای اضافه شده اند.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تدوین قوانین حمایتی روزنامه نگاران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامی در گفت و گو با نشریه روزانه نمایشگاه با بیان اینکه قوانین و مقررات حمایتی چند محور را در نظر دارند، گفت: شناسایی و به رسمیت شناختن آحاد روزنامه نگارانٰ ایجاد امنیت شغلی و پایدار، حوزه های معیشتی و رفاهی و از همه مهمتر مقررات حمایتی حقوقی در زمینه تولید و فعالیت های حرفه ای از جمله این محورها هستند.

وی افزود: با همت مدیران رسانه ها از زمان اعلامی که این سیاست داشته است، خوشبختانه تعداد قال توجهی از خبرنگاران به پوشش بیمه ای اضافه شده اند.

انتظامی اظهار کرد: بیمه خبرنگاران به شکل حرفه ای و صحیح از نقاط گلوگاهی این رویکرد است. اینکه دولت مستقیما بیمه خبرنگاران را در حرکتی پوپولیستی متقبل شود اولا مغایر استقلال حرفه ای جامعه روزنامه نگاری است و ثانیا مغایر شکل گیری هویت صنفی آنان در قالب موسسسات ررسانه ای است.

وی معتقد است که شایسته ترین مرجع برای شناسایی روزنامه نگاران، نشریات و بنگاه های رسانه ای هستند. بدیهی است که خود آنان در چارچوب وظیفه حرفه ای و اجرای ماده ۴۶ قانون مطبوعات، نسبت به ایجاد امنیت شغلی برای همکاران خودٰ مسئولانه رفتار می کنند. اما باز هم بدیهی است که ایجاد پوشش بیمه برای همکاران متضمن صرف هزینه است بنابراین راه چاره آن است که با وضع مشوق هایی این هزینه جبران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز