خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی:

بیش از۲۰۰ هنرمند در نمایشگاه صنایع‌دستی تهران حضور دارند/ زنان ۷۵درصد جامعه صنایع‌دستی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۱۲

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در نمایشگاه صنایع‌دستی تهران میزبان بیش از ۲۰۰هنرمند از سراسر کشور هستیم،‌ گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری بخش خصوصی صنایع دستی را به چرخه ارزش آفرینی و ارزآوری اضافه کنیم.

مریم جلالی در حاشیه بازدید از سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و شانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: این رویداد در حالی برگزار می شود که همه هم و غم وزارتخانه انسجامی سازمانی و محتوایی در ۳حوزه اصلی ماموریت ـن است. حوزه میراث فرهنگی باید میراث‌دار فرهنگ ما باشد، گردشگری یک چرخه اجتماعی را دارد و صنایع دستی بال اقتصادی این وزارتخانه است.

وی افزود: ما در این نمایشگاه میزبان بیش از ۲۰۰هنرمند از سراسر کشور هستیم که محصولات خودشان را به نمایش گذاشته‌اند و امیدواریم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بار دیگر قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی که می‌تواند پیشران پیشرفت باشد و اقتصاد هویت‌بنیان اقتصاد ما را سامان بدهد، نمایش دهد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: من فکر می‌کنم که حضور نام‌آوران صنایع دستی در کنار نوآوران و شهرها و روستاهای ملی و جهانی انگیزه‌ای خواهد شد برای اینکه بار دیگر ببینیم که چقدر هنر ایرانی سرمایه است و ما می‌توانیم از این سرمایه برای ارزآوری دنیای امروز استفاده کنیم.

    « ۷۵درصد فعالان حوزه صنایع دستی، خانواده‌ها و زنان ما هستند و به همین ترتیب است که زنان می‌توانند با هنرشان پیشران پیشرفت ایران باشند»

جلالی خاطرنشان کرد: امروز در هر روستای ایران که بروید حتما یک صنایع دستی می‌بینید که برخواسته از زیست بوم است. توجه به محیط زیست، توجه به همه بازیگران حوزه صنایع دستی و کسانی که در زنجیره ارزش صنایع دستی فعالیت دارند، در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشورمان مد نظر بوده است و شما شاهد خواهید بود که از ابتدای زنجیره که خلق و تولید است تا انتها که مصرف و فروش است، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با رویکرد کاملا حمایتی برای هنرمندان تدارک دیده شده است و ما امیدواریم که این حمایت به اعتلای هنر ایرانی که زاییده‌های ایرانی است، کمک کند. ما تمام تلاشمان این است که به بخش خصوصی اعتماد کنیم و با همکاری بخش خصوصی بتوانیم صنایع دستی را به چرخه ارزش آفرینی و ارزآوری اضافه کنیم.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که تا ۲۱ بهمن برپاست، ۲۰۰ فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز