خبرگزاری کار ایران

مسئول بخش آبزیان بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای دامپزشکی کشور عنوان کرد:

آنتی‌بیوتیک‌های مصرفی برای زنده نگه داشتن آبزیان است، نه سلامتی آنها!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۳۳

مسئول بخش آبزیان شرکت رویان دارو گفت: تمام شرکت‌های داروسازی با چالش واردات مواد اولیه مواجه هستند و حذف ارز ترجیحی نیز از مواردی است که ضمن دامن زدن به این چالش موجب افزایش قیمت دارو شده است.

 

به گزارش ایلنا،‌ «هومن تیموری» مسئول بخش آبزیان شرکت «رویان‌دارو»، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات دارویی دامپزشکی کشور،‌ گفت: در سال‌های اخیر توانستیم با سرمایه‌گذاری در بخش آبزیان، محصولات ویژه‌ای را برای آنها تامین و تولید کنیم.

وی با اشاره به ضرورت این امر افزود: «به دلیل مشکلاتی که در سلامت آبزیان کشور مطرح بود، تصمیم به فعالیت تخصصی در این حوزه گرفتیم.کارشناسان داخلی سال‌ها تلاش کردند تا سرانه مصرف آبزیان کشور ایران از 3 کیلوگرم به 10 کیلوگرم برسد؛ اما برخی از تولیدکنندگان آبزی با تجویزات اشتباه و استفاده آنتی‌بیوتیک‌ها سلامت آبزیان را با چالش مواجه نمودند. بنابراین احساس کردیم که باید در حوزه حفظ سلامت پرورش آبزیان کشور فعالیت‌ کنیم، چرا که به این ترتیب علاوه بر حفظ سلامت آبزیان مصرفی کشور و سلامت مصرف‌کنندگان، در بازار صادراتی نیز نگرانی بابت باقی‌مانده آنتی‌بیوتیکی بر روی عضلات ماهی نخواهیم داشت. در مورد محصولات داخلی نیز سعی می‌کنیم تا این فرهنگ را به پرورش‌دهنده انتقال دهیم تا از محصولات دارویی ویژه آبزیان استفاده کند که در نهایت بتواند یک محصول سالم را به مصرف‌کنندگان عرضه نماید.»

تیموری با اشاره به آنتی‌بیوتیک‌های مصرفی در پرورش آبزیان‌ نظیر سولفات مس، فرمالین و ضدعفونی‌کنندگان دیگر که ویژه این صنعت نیستند، گفت: مصرف این مواد عموما به منظور زنده نگه داشتن آبزیان است، نه توجه به سلامت آنها؛ ‌بنابراین اقدام به تولید داروهای اختصاصی برای پرورش آبزیان نمودیم تا بتوانیم ضمن حفظ سلامت آبزیان تولید شده، بازارهای داخلی را نیز در اختیار داشته باشیم.

مسئول بخش آبزیان شرکت رویان‌دارو درخصوص صادرات این داروها نیز گفت: در حال حاضر محصولات دارویی این شرکت به کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و غیره صادر می‌شود. همچنین حدود 50 درصد محصولات دامپزشکی کشور را نیز از طریق نمایندگی‌های دایر در تمام استان‌های کشور تامین می‌کنیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: امروز تمام شرکت‌های داروسازی با چالش واردات مواد اولیه مواجه هستند و حذف ارز ترجیحی نیز از مواردی است که ضمن دامن زدن به این چالش موجب افزایش قیمت دارو شده است. درحالی که اگر به طور کلی مقایسه‌ای داشته باشیم، باید توجه کنیم که شاید در سال فقط یک بسته استامینوفن و داروهای مشابه را استفاده کنیم،‌ بنابراین باید این میزان را با مصرف سرانه گوشت، مرغ و آبزیان در کشور مقایسه کنیم که بسیار اختلاف دارند. اهمیت محصولات دامی و متعاقب آن مکمل‌ها و داروهای مورد نیاز صنعت دام کشور بر کسی پوشیده نیست و نیاز است این داروها با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار شرکت‌های داروساز و دامپزشکان قرار گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز