خبرگزاری کار ایران

علی منصورزاده خبر داد:

تعمیر ابرنفتکش غول‌پیکر ایرانی برای اولین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۵۲۳

برای اولین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران در راستای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از رونق تولید داخلی، تعمیر ابرنفتکش های شرکت ملی نفتکش ایران در یاردهای تعمیراتی داخلی عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا، با عملیات داکینگ موفقیت‌آمیز ابرنفتکش غول‌پیکر 320 هزار تنی DORE با طول 333 متر در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس (ایزوایکو)، این اولین بار در تاریخ صنعت کشتیرانی ایران است که تعمیرات این کشتی‌های عظیم‌الجثه به یاردهای تعمیراتی داخلی و متخصصان مجرب ایرانی سپرده می‌شود. تا پیش از این به علت محدودیت‌های فنی و تکنولوژی، تعمیرات کشتی‌های با این ابعاد بزرگ به یاردهای تعمیراتی خارجی سپرده می‌شد.

علی منصورزاده مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در این خصوص گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های این مساله مهم پس از تلاش‌های مجدانه فراهم شده، با عملیات موفق داکینگ این کشتی در روز دوشنبه 3 تیرماه، آرزوی دیرینه فعالان صنعت حمل و نقل دریایی کشور به حول و قوه الهی عملیاتی شد.

منصورزاده با تبریک این موفقیت بزرگ به متخصصان صنعت کشتیرانی ایران افزود: آرزوی قلبی همه مدیران و پرسنل شرکت ملی نفتکش و همچنین کشتیرانی‌های داخلی این است که به حول و قوه الهی پس از انجام عملیات های تعمیراتی متعدد، زمینه برای ساخت چنین کشتی‌های نفتکش غول پیکر در مجتمع های صنعتی کشتی سازی داخلی فراهم گردد و ایران در این حوزه به یکی از کشورهای توانمند تبدیل شود.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: شرکت ملی نفتکش ایران امروز مفتخر است در راستای تاکیدات و منویات رهبر انقلاب درباره حمایت از رونق تولید داخلی اعلام کند که پس از برنامه‌ریزی و انجام تعمیرات چندین فروند از ناوگان شرکت ملی نفتکش در یک بازه زمانی 6 ماهه در یاردهای تعمیراتی داخلی، اکنون تعمیرات یکی از ابرنفتکش‌های 320 هزار تنی خود را نیز به مجتمع‌های کشتی‌سازی داخلی سپرده و در شرایط تحریم‌های فلج‌کننده بین‌المللی، گام بزرگی برای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی برداشته است.

منصورزاده اضافه کرد: در یک بازه زمانی 6 ماهه انجام تعمیرات نفتکش های MARIA 3 به ظرفیت 13 هزار و 600 متر مکعب و طول 138 متر، POLARIS به ظرفیت ۴۵ هزار تن و طول ۱۷۵ متر و در مرحله بعد کشتی های با ظرفیت و ابعاد بزرگ‌تر متشکل از ARK به ظرفیت 100 هزار تن و طول 250 متر و ARGO به ظرفیت 100 هزار تن و طول 250 متر با موفقیت انجام شد و اکنون نیز ابرنفتکش DORE به ظرفیت 320 هزار تن و طول 333 متر با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و با همکاری مشترک مجتمع کشتی سازی ایزوایکو به یارد تعمیراتی این شرکت سپرده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز