خبرگزاری کار ایران

چاپ مقاله علمی، پژوهشی واحد تحقیقات و توسعه نفت پاسارگاد در نشریه بین‌المللی Taylor & Francis

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۴۶

یافته پژوهشی واحد تحقیقات و توسعه(R &D) نفت پاسارگاد در نشریه بین المللی طراحی و ساخت مواد روسازی Taylor & Francis به چاپ رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد ، در راستای گسترش تولیدات دانش بنیان کار پژوهشی مشترک محمد راهی مدیر واحد تحقیقات و توسعه و سحر منیعی مسئول واحد تحقیق و توسعه نفت پاسارگاد با موضوع بررسی تأثیر اضافه کردن فیلر سیلیسی بر خواص قیر و رفتار ماستیک آسفالتی به تازگی در نشریه معتبر حوزه قیر و آسفالت منتشر شده است.

این پژوهش، پنجمین مقاله معتبر بین‌المللی از جانب همکاران نفت پاسارگاد در سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود.

محمد راهی محقق و پژوهشگر شرکت نفت پاسارگاد در توضیح این مقاله گفت: در این پژوهش تأثیر اضافه کردن فیلر سیلیسی بر خواص قیر و رفتار ماستیک آسفالتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نتایج آزمایشگاهی و بررسی پارامترهای ربولوژیکی شامل مدول برشی مختلط (*G) و زاویه فاز در دماهای پایین و میانی نشان داد که افزایش درصد پرشدگی حجمی فیلر موجب افزایش سختی ماستیک آسفالتی می‌شود که این موضوع متناظر با افزایش درصد فیلر مورد استفاده در مخلوط آسفالتی است.

به گفته راهی، همچنین نتایج آزمایش رئومتر تیر خمشی (BBR) نیز بیانگر این موضوع است که افزایش درصد فیلر مصرفی موجب افزایش سختی ماستیک آسفالتی می‌شود و نتایج آزمایش‌ها به وضوح نشان داد که افزایش سختی خمشی و مدول برشی مختلط فاقد رابطه خطی با درصد فیلر مصرفی است و افزایش میزان فیلر موجب رشد تصاعدی سختی ماستیک آسفالتی خواهد شد.

این پژوهشگر افزود: با هدف پیش بینی سختی ماستیک آسفالتی، یک مدل عددی ناهمگن نیز در این پژوهش توسعه داده شده که برای همه درصدهای پرشدگی نتایج قابل اطمینانی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به عنوان جایگزین آزمایش جهت برآورد مقادیر سختی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: شناخت صحیح و پیش بینی دقیق ویژگی‌های ماستیک آسفالتی ساخته شده با درصدهای مختلف فیلر منجر به انتخاب درصد مناسب فیلر جهت تولید مخلوط آسفالتی و بهبود رفتار و عملکرد آن به عنوان محصول نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز