خبرگزاری کار ایران

انتشار اثر جدید مجید کیانی پس از ۱۳ سال

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۸۱

کتاب هفت دستگاه موسیقی ایران ازسوی انتشارات سوره مهر در ۳۴۸ صفحه و با قیمت۱۹۹۰۰ تومان در قطع وزیری عرضه شده است.

کتاب هفت دستگاه موسیقی ایرانی تالیف مجید کیانی موسیقی دان و نوازنده سنتور؛ محقق بعد از ۱۳ سال ازسوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ این کتاب دارای سه بخش موسیقی ردیف وشامل ۹ فصل است. بخش اول شامل ۲ فصل درباره شیوه‌های اجرایی موسیقی کنونی ایران و تفکیک انها، بخش دوم درباره شرح محورهای اساسی موسیقی ردیف و بخش سوم شامل توضیحات و فهرست‌هاست.

کتاب هفت دستگاه موسیقی ایران تالیف سیدعبدالمجید کیانی هندی در زمره کتاب‌های اصول و قواعد موسیقی خاصه ایرانی است که در نوع ارایه و محتوا خوانندگان به راحتی می‌تواند از زوایای گوناگون بهره‌های علمی - هنری برده و بطور تخصصی اصول نظری موسیقی ایرانی را فراگیرد.

کتاب هفت دستگاه موسیقی ایران از سوی انتشارات سوره مهر در ۳۴۸ صفحه و با قیمت۱۹۹۰۰ تومان در قطع وزیری عرضه شده است.

کیانی ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح‌الله خالقی را به مدت چهار سال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فراگرفت. سپس در دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزاعبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند، بقیه ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوه‌ی سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت. پس از آن، به مدت دو سال نزد عبدالله دوامی برای آموختن ردیف آوازی و همچنین چگونگی اجرای موسیقی ایرانی تحصیل کرد. سپس برای سه سال در دانشگاه سوربن پاریس در رشته‌ی اتنوموزیکولوژی تحصیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز