خبرگزاری کار ایران

ایران باستان در شکلی مدرن در گالری عقیلی

کد خبر : ۲۴۰۰۳۱

فرهاد اعراضی آثاری از چوب و بافت‌هایی معرق‌گونه خود را که یادگارانی از ایران باستان است در نمایشگاهی به نام «میراثماندگار» به گالری عقیلی می‌آورد.

نمایشگاه میراثماندگار مشتمل بر ۱۵ تابلو از آثار فرهاد اعراضی است که وی این آثار را با چوب ساخته و برای نمایش به این گالری می‌آورد.

به گزارش ایلنا؛ در میان این آثار کارهای با سیاق مینیاتور و با الهام از باغ بهشت، شام آخر، دیواره‌های تخت‌جمشید، ظروف مکشوفه از تپه شوش دانیال، نوروز، طبیعت و تندیسی از کوروش کبیر و رکسانا دیده می‌شود که اعراضی آنها را با متریال چوب و بدون دخالت دادن رنگ شیمیایی ساخته است.

تمام این آثار تلفیقی از نقاشی و حجم‌سازی است که ملهم از منبت و معرق ساخته شده و با هدف معرفی سبک و تکنیکی متفاوت از هنر معرق به شکلی دیگر و با نگاهی مفهمومی‌تر و مدرن‌تر از گذشته به نمایش درخواهند آمد. این آثار خط و تذهیب و هنر مدرن امروزی را به سمت هنرهای کهن ایرانی سوق می‌دهند.

هدف دیگر از انتخاب این موضوع نوسط اعراضی احیاسازی بخشی از سنگ‌نگاره‌های باستانی ایران بوده که به نوعی در معرض آسیب و نابودی هستند. این هنرمند با نمایش دوباره این سنگ‌نگاره‌های باستانی که هنری کهن به شمار می‌روند سعی در پاسداری و حفظ آنها دارد.

بخشی از فروش این نمایشگاه به بینادهای خیریه و برای کمک به بچه‌های سرطانی اختصاص می‌یابد.

این نمایشگاه جمعه نوزدهم دیماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا بیست و پنجم دیماه در گالری عقیلی به آدرس شهرک قدس(غرب)، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز