خبرگزاری کار ایران

جشنواره ثلث‌نویسان جهان اسلام در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۴۲

نخستین جشنواره «ثلث‌نویسان جهان اسلام» با حضور خوشنویسانی از چهار کشور اسلامی و ایران؛ نیمه اول بهمن‌ماه به دبیری ایرج نعیمایی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

در جشنواره ثلث‌نویسان جهان اسلام نمایشگاهی از ۵۰ اثر خوشنویسان و هنرمندان ایران، سوریه، ترکیه، عراق و امارات عمدتا با موضوع آیات قرآن و احادیثمعصومین به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا؛ نعیمایی اعلام کرد: اساس برگزاری جشنواره پیوند میان هنر خوشنویسی و هنر تابلوفرش‌بافی است و بهترین آثار حاضر در نمایشگاه در قالب طرح‌هایی برای تابلوفرش در اختیار هنرمندان و بافندگان تابلوفرش‌های قرار می‌گیرد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه ثلث‌نویسان جهان اسلام هشتم بهمن مصادف با هفتم ربیع‌الثانی با یادی از استاد فقید آیت‌الله سیدمرتضی نجومی آغاز به کار می‌کند. این هنرمند از مفسران قرآن، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و چهره ماندگار هنر ایران بود و بخشی از نمایشگاه جشنواره به نمایش آثار او اختصاص دارد.

نمایش تابلوهایی از هنرمندان فقید حبیب‌الله فضائلی، آیت‌الله نجفی زنجانی و محمدرضا قنبری و برگزاری کارگاه خط استاد داوود بکتاش و یکی از هنرمندان غیر ایرانی از برنامه‌های جنبی جشنواره ثلث‌نویسان جهان اسلام است که تا ۱۰ بهمن ادامه دارد و روز ۱۱ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از استادان برگزیده ثلث‌نویسی به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز