خبرگزاری کار ایران

نهمین دوسالانه نگارگری ایران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۸۷

نهمین دوسالانه نگارگری ایران در پنج بخش نگارگری، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و گل و مرغ برگزار می‌شود.

آیین افتتاح نهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران عصر روز گذشته(شنبه – ۱۵ آذر ماه) با حضور معاون امور هنری، مجید ملانوروزی و هنرمندان در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، دبیر نهمین دوسالانه نگارگری ایران در ابتدای آیین گشایش گزارشی اجمالی از برنامه‌‌ریزی‌ها برای برگزاری این رویداد هنری به هنرمندان و حاضران در موسسه فرهنگی هنری صبا ارائه داد.

امیر طهماسبی با بیان اینکه بینال نگارگری ایران از پنج گرایش مختلف تشکیل شده؛ گفت: پس از انتشار فراخوان بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسید که در دو مرحله ارزیابی شد. در مرحله نخست ۳۰۰ اثر و در مرحله دوم ۱۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر نهمین دوسالانه نگارگری ایران تصریح کرد: مراکز استان‌ها در این دوره حضور چشمگیری داشتند و بیشتر از نیمی از آثار راه‌ یافته در بخش نهایی به هنرمندان دیگر استان‌ها اختصاص دارد. نکته جالب حضور بانوان هنرمند است که تعداد آنها در این دوسالانه به مراتب از آقایان بیشتر است.

طهماسبی در انتها از انتشار کتاب نفیس دوسالانه نگارگری خبر داد و گفت: کتاب نهمین دوسالانه نگارگری ایران با کیفیت بسیار خوب در جریان برپایی ارائه می‌شود که نسخه‌ای از آن بصورت هدیه به هنرمندانی که تصویر اثر آنها در کتاب به چاپ رسیده هدیه داده خواهد شد.

علی مرادخانی در این مراسم با تاکید دوباره بر واگذاری فعالیت‌های هنری به انجمن‌ها گفت: بهتر به نظر می‌رسد فعالیت‌های هنری زیر نظر اساتید و هنرمندان صاحب نظر باشد که نظرشان برای شاگردان و هنرمندان جوان صائب است. برگزاری فعالیت‌های هنری به این صورت می‌تواند موثر باشد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره‌ زدگی را عاملی سد راه اتفاقات هنری دانست و خاطرنشان کرد: قبلا بارها درباره چگونگی عبور از این موانع صحبت کردیم. فکر می‌کنم با فعال شدن انجمن‌ها به راه‌ حل‌های جدید می‌رسیم و با برگزاری دوسالانه‌ها می‌توانیم جشنواره‌هایی داشته باشیم که محصول چنین رویدادهایی هستند.

مرادخانی نگارگری را هنری اصیل و دارای پیوند با هویت ایرانی توصیف کرد و اظهار داشت: طبق نظر اساتید، فعالیت هنرمندان جوان در عرصه نگارگری نسبت به گذشته بهتر است. این توانایی یا از قبل وجود داشته یا تازه شروع شده که باید با همراهی اساتید برای پایداری این روند برنامه‌ریزی کنیم تا منجر به شکوفایی در هنر ما باشد.

معاون امور هنری در انتها ضمن قدردانی از تمامی هنرمندان و اساتیدی که برای برپایی نهمین دوسالانه تلاش کردند گفت: هنر نگارگری با استفاده از نظر اساتید می‌تواند در آینده نزدیک ما را به اهداف مورد نظر درباره این هنر نزدیک کند.

نهمین دوسالانه نگارگری ایران در پنج بخش نگارگری، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و گل و مرغ با همکاری مرکزهنرهای تجسمی معاونت امور هنری، انجمن نگارگری ایران، موسسه توسعه هنرهای معاصر و موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز