خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره آزاد مبانی اتنوموزیکولوژی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۷۵

آخرین دستاوردهای مطالعاتی در دو حوزۀ مردم‌شناسی موسیقی و مطالعات قوم‌نگاری موسیقی در کارگاه مبانی اتنوموزیکولوژی با محوریت هویت، جنسیت، تحقیق در محل و موسیقی و بدن مورد بحثقرار می‌گیرد.

محمدرضا آزاده‌فر با همکاری انجمن انسان‌شناسی ایران یک دورۀ دوازده جلسه‌ای «مبانی اتنوموزیکولوژی» را به صورت آزاد برای علاقمندان در دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ در این دوره قرار است آخرین دستاوردهای مطالعاتی در دو حوزۀ مردم‌شناسی موسیقی و مطالعات قوم‌نگاری موسیقی ارائه و موضوعات متنوعی مانند مفاهیم اتنوموزیکولوژی، هویت، جنسیت، تحقیق در محل، موسیقی و بدن و شمار دیگری از مطالب مرتبط تدریس شود.

مطالعات قوم‌شناسی و مردم‌شناسی موسیقی که اصطلاحاً به آن «اتنوموزیکولوژی» گفته می‌شود، دیرینه‌ای به قدمت نوشتن سفرنامه‌ها و فرهنگ‌نامه‌ها دارد. با وجود این، واژۀ اتنوموزیکولوژی را اولین بار به سال ۱۹۵۰ یاپ کانست به کار برد. بسیاری از متخصصان این رشته برای آشنایی عمیق‌تر با موسیقی حوزۀ فرهنگی مورد مطالعۀ خود ممکن است سال‌ها در آن منطقه اقامت گزینند و ضمن زندگی با مردم آن فرهنگ خاص، به فراگیری نواختن سازهای محلی آن‌ها نیز اقدام کنند.

قوم‌موسیقی‌شناسان عموماً به دنبال یافتن معنای موسیقی از جایگاه آن در زندگی اقوام مختلف‌اند و از این راه دیدگاه مردم‌شناسانۀ قدرتمندی می‌یابند. سفر یکی از جنبه‌های مهم زندگی یک قوم‌موسیقی‌شناس است. مطالعات مردم‌شناسی و قوم موسیقی‌شناسی حوزه‌های بسیار گوناگونی دارد که هر یک از این حوزه‌ها از جنبه‌های بی‌شماری قابل مطالعه است. مطالعات موسیقی اقوام و ملل یکی از مواهبی است که برای شخص مطالعه کننده دیدگاهی ژرف و واقع‌گرایانه از چیستی فرهنگ‌های دنیا به دست می‌دهد.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این کلاس‌ها با شماره‌های تلفن‌های ۶۱۱۱۷۸۷۱-۸۸۳۳۳۷۷۸ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز