خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌های وکیلی؛ طاری و بهبهانی روی دیوار

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۵۷

نخستین نمایشگاه گروهى گالرى بوم با نمایش آثار سه بانوى نقاش که موفقیت‌هاى بزرگى در گستره بین‌الملل داشته‌اند؛ برپا مى‌شود.

در نمایشگاه گروهی گالرى بوم؛ بیتا وکیلى، طاهره صمدى طارى و بهار بهبهانى‌ تازه‌ترین آثار خود را به تماشا مى‌گذارند.

به گزارش ایلنا؛ «سه نگاه» عنوان این نمایشگاه است که در آن ٢٠ تابلوى نقاشى روى دیوار مى‌رود؛ آثارى که سه گونه زیبایى‌شناسى و رویکرد اندیشگى را پیگیرى مى‌کنند اما مخاطب مى‌تواند لابه لاى زاویه نگاه هنرمندان به جهان هستى، تعریفشان از فلسفه زندگى و موقعیت انسان معاصر تطابق‌هایى کشف کند و از گفتگویى که میان آثارشان شکل مى‌گیرد معناهایى نوین دریافت نماید.

در این نمایشگاه هفت تابلوى نقاشى از بیتا وکیلى در ابعاد بزرگ به روى دیوار مى‌رود که هر چند بدون عنوان هستند و به سیاق همیشگى هنرمند فضایى انتزاعى دارند اما رد اتفاقات این روزهاى خاورمیانه را مى‌توان در آن‌ها جستجو کرد؛ از داعش و کوبانى گرفته تا تحولات اجتماعى که اتمسفرى اکسپرسیو دارند؛ طاهره صمدى طارى اما با پنج تابلو نقاشى از مجموعه «شتابزدگى بى‌پایان» به بوم مى‌آید؛ آثارى در ابعاد بزرگ که با زبانی صریح و شخصی از کنار هم قرار دادن فضاهای معماری با دیگر عناصر موجود در زندگی معاصر، به حضور مادی، حسی و پیچیده بشر هزاره سوم اشاره و تصویرى از زندگى تکنولوژى زده ارائه مى‌دهد؛ و بهار بهبهانى‌ در قالب هشت نقاشى مخاطبان را به دیدار «باغ‌هاى ایرانى» دعوت مى‌کند. مجموعه تازه بهبهانى‌ تعمقی روشنگرانه در مسئله استعمارگری است. ترکیب‌بندی‌هایی آراسته شده با خاطره جمعی که درون مایه فلسفه شرقی را از منظر یک شرق‌شناس بازآفرینی مجدد می‌کنند و فرهنگ معماری باغ‌های ایرانی را از دریچه چشم جهانگردان غربی در ابتدای قرن نوزدهم میلادی نشان می‌دهند.

بیوگرافى هنرى این سه بانوى هنرمند در عین جوانى سرشار از موفقیت‌هاى داخلى و خارجى‌ست: بیتا وکیلى متولد ١٣۵٢ به موازات شش نمایش انفرادى، در هفت دوره حراج کریستیز خاورمیانه و نیز سه دوره حراج تهران حاضر بوده است که حائز رکوردهاى قابل ملاحظه شده است؛ آثار او در نگارخانه‌هاى معتبرى مانند City Escape، ونکوور، شهرک بین‌المللی هنرهای پاریس، گالری «Sem - art» موناکو، نگارخانۀ «James Gray» کالیفرنیا، هنرهای بین‌المللی بیجینگ چین، مسقط، ارمنستان، گالرى شیرین نیویورک و… به تماشا بوده است.

طاهره صمدى متولد ١٣۶٠ کارشناسى ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران اخذ نموده و در کنار سه نمایشگاه انفرادى، چهار دوره در حراج کریستیز خاورمیانه، سه دوره حراج تهران و یک دوره حراج ساتبیز، رکوردهاى در خورى داشته است؛ آثار صمدى در گالرى‌هاى معتبر اروپایى مانند AB Gallery لوسرن سوئیس، Art Fair Volta نیویورک، Unbowed Iran، Candles هتل‌هایت لندن، Mall Galleries، Candlestar، لندن، انگلیس، Mall Galleries لندن و… با اقبال روبرو بوده است.

بهار بهبهانی‌ متولد ١٣۵٢ تهران، دانش‌آموخته رسانه‌های گوناگون هنری‌ست. او کار‌شناسی ارشد نقاشی خوانده و آثارش در دوسالانه سیدنی، دوسالانه شارجه، دوسالانه هونالولو هاوایی، موزه کویینز نیویورک، موزه هنر براد آرت الی و ادیت در می‌شیگان، موزه هنرهای معاصر ایتالیا، جشنواره فیلم ترایبه‌کا در نیویورک و دوسالانه هنر آسیا در بنگلادش به نمایش گذاشته شده‌اند. مدارج و سمت‌های درخوری نظیر بورسیه ۲۰۱۳ بنیاد پولاک کراسنر، بورسیه ۲۰۱۱ کانون جامعه آزاد بوداپست تحت عنوان شبکه فرهنگ و هنر، انتخاب ویدیویی از وی توسط خانم سوزان کا‌تر مدیر موزه گوگن‌هایم نیویورک برای دهمین نمایشگاه دوسالانه شارجه، و معرفی ویدیویی از او با عنوان «معلق» به عنوان بهترین ویدیو در حال اکران توسط خانم کری اسپرینگر دستیار ارشد ریاست موزه هنری ویتنی در آمریکا، نیز در زمره افتخارات بهار بهبهانی‌ است.

نمایشگاه «سه نگاه» ساعت ١۶ جمعه سى‌ام آبان در گالرى بوم واقع در خیابان ولى عصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربى، پلاک ١١ آغاز به کار مى‌کند و تا ١٢ دى ماه دایر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز