خبرگزاری کار ایران

آرت سن‌تر دزاشیب با نمایشگاه هانیبال‌الخاص افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۵۶

آرت سن‌تر دزاشیب با بزرگداشت و نمایشگاه هانیبال الخاص و با حضور هنرمندان جمعه ۱۸ مهرماه جاری افتتاح می‌شود.

همزمان با پنج سالگی خانه هنر(آرت سن‌تر) شریعتی، مرکز دوم آرت سن‌تر در دزاشیب با برگزاری نمایشگاه مرور آثار زنده یاد هانیبال الخاص از پیشگامان هنر مدرن ایران گشایش می‌یابد و مجموعه دیگری برای نمایش آثار تجسمی فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ بزرگداشت و نمایشگاه هانیبال الخاص،؛ هنرمند تاثیرگذار معاصر آغازگر فعالیت خانه هنر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران است که در این نمایشگاه ۶۰ اثر از دوره‌های مختلف فعالیت هنری الخاص به نمایش گذاشته می‌شود.

خانه هنر(Art Center) شریعتی در ادامه راه اندازی گالری ملک و گالری پاسارگاد، مهرماه سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در طول پنج سال نمایشگاههایی را از آثار پیشگامان هنر مدرن ایران و هنرمندان شاخص از جمله فرامرز پیل آرام، محمد احصایی، جعفر روحبخش، مارکو گریگوریان، جمال بخش‌پور، جواد بختیاری و… و نمایشگاههای گروهی هنرمندان نسل‌های مختلف و هنرمندان جوان برگزار کرده و در عرضه فرهنگ و هنر و اقتصادهنر موثر بوده است و امسال در پنج سالگی خانه هنر شریعتی، ۱۸مهرماه جاری آرت سن‌تر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران آغاز به کار می‌کند.
نمایشگاه آثار هانیبال الخاص به عنوان نخستین برنامه آرت سن‌تر دزاشیب جمعه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و علاقمندان تا ۲۷ آبان ماه می‌توانند از آثار الخاص را در این مجموعه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

هانیبال الخاص نقاش، مدرس هنری، مترجم و نویسنده و از پیشگامان هنر مدرن ایران سال ۱۳۰۹ در کرمانشاه متولد شد و در ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ در کالیفرنیای آمریکا دار فانی را وداع گفت. الخاص یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش هنر در ایران است و بسیاری از استادان هنر و نقاشان شاگرد او بوده‌اند. هانیبال الخاص با ادبیات بومی و فرهنگ ایرانی بسیار آشنا بود و آثارش مملو از بهره‌های ادبی ایران بود و همگامی هنر و ادبیات و شعر در بسیاری از آثارش مشهود است.

هانیبال الخاص بیش از ۱۰۰ نمایشگاه اختصاصی وبیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا واسترالیا برپا داشته است. الخاص مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه مانتیلسو آمریکا و دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گالری گیل گمش بود. تالیف چند کتاب آموزشی هنر و طراحی جلد ده‌ها کتاب نیز ازجمله آثار الخاص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز