خبرگزاری کار ایران

ایرج نعیمایی:

داشتن نگاه حرفه‎ای مهم‎‌ترین بخش ساختار آموزشی هنر است

کد خبر : ۱۸۴۰۰۳

اگر نظام آموزشی هدفمند و تعریف‌نشده باشد، هر نوع آموزش غیر علمی و غیر حرفه‌ای باعثآشفتگی هنری و فرهنگی و سبب‌ساز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

عضو فرهنگستان هنر ایران با استقبال و حمایت از ساماندهی نظام آموزش موسیقی در فرهنگسرا‌ها گفت: اصلاح ساختار آموزش و قانونمند شدن آن بر مبنای شرح درس دقیق و نگاه حرفه‎ای به عرصه هنر به ویژه موسیقی مهم‎‌ترین بخش ساختار آموزشی هنر است.

به گزارش ایلنا؛ ایرج نعیمایی(استاد و پژوهشگر هنر) در حوزه هنرهای سنتی و موسیقی در دیدار با امیر عبدالحسینی معاون هنری و بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بحثو گفت‎وگو درباره بایسته‌های آموزش هنر و طرح بازنگری و ساماندهی نظام آموزش موسیقی در فرهنگسراهای پایتخت پرداخت.

نعیمایی با استقبال و حمایت از ساماندهی نظام آموزش موسیقی در فرهنگسرا‌ها، رعایت ادب و اخلاق اسلامی را بخشی مهم از فرهنگ آموزش هنر دانست و افزود: هنرجویان بیش از هر چیز از استاد و معلم اخلاق و انسانیت و معرفت می‌آموزند و این نکته بسیار مهمی است که باید سازمان فرهنگی هنری در طرح بازنگری و ساماندهی نظام آموزش موسیقی در فرهنگسرا‌ها در نظر بگیرد.

وی با اشاره به استقبال مردم از آموزش صحیح افزود: اگر نظام آموزشی هدفمند و تعریف‌نشده باشد، هر نوع آموزش غیر علمی و غیر حرفه‌ای باعثآشفتگی هنری و فرهنگی و سبب‌ساز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

در این نشست عبدالحسینی با تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در زمینه آموزش و تولید آثار موسیقایی، بر رویکرد حرفه‌ای سازمان در آموزش موسیقی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز