خبرگزاری کار ایران

یک کنسرت و دو نمایش در تالار وحدت

کد خبر : ۱۷۹۹۱۰

تالار وحدت میزبان اجرای سیمین غانم در روزهای ۴ تا ۶ خرداد و نمایش‌های فاوست و هوموریباس است.

سیمین غانم بار دیگر برای بانوان در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا؛ غانم در این کنسرت قطعات خاطره‌انگیزش را همچون " گل گلدون من "، " مرد من "، " آسمون آبی " می‌خواند.

این اجرا ۴،۵ و ۶ تیرماه، ساعت ۱۵ ویژه بانوان در تالار وحدت برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران‌کنسرت مراجعه کنند.

" فاوست " وارد تالار وحدت می‌شود
نمایش " فاوست " به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از ششم تیر ماه در تالار وحدت میزبان علاقمندان به هنر نمایش است.

این نمایش که اقتباس از اثر مشهور گوته، شاعر و نمایشنامه‌نویس آلمانی است، با بازی گروه پرشماری از بازیگران و با همراهی گروه مشترک کر و ارکستر ایران و اتریش در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

رضا بهبودی، مسعود دلخواه، بهناز نازی، یعقوب صباحی، فروغ قجابگلی، کتانه افشاری‌نژاد، بهار نوحیان، بهمن عباسپور، بهنام شرفی، رضا جهانی، مجید نوروزی و… در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

داستان " فاوست " به رابطه‌ی خدا، انسان و شیطان در ماجرایی شورانگیز و عاشقانه بین دکتر فاوست و مارگریت می‌پردازد.
از دیگر عوامل اجرایی این نمایش می‌توان به رضا مهدی‌زاده(طراح صحنه)، النا زینلیان(طراح لباس)، افسانه قلی زاده(طراح ماسک و گریم)، رضا حیدری(طراح نور)، محسن گودرزی(طراح حرکت)، سیاوش لطفی(موسیقی)، کامیار صالح‌پور(در اماتورژ بدن) و علی زارعی(مشاور و مدیر تولید) اشاره کرد.

این نمایش پیش از این اسفند ۸۹ و فروردین ۹۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد که مورد تحسین اساتید بزرگ تئاتر ایران قرار گرفت.

تالار حافظ میزبان " هوموریباس " می‌شود
نمایش " هومو ریباس " کاری از گروه تئاتر بدن دیوانه با کارگردانی یاسر خاسب از چهارم تیرماه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

نمایش " هومو ریباس " بر مبنای روح و انرژی اجرا می‌شود و به دنبال شناساندن جهان ناشناخته‌ای از انسان است و یک داستان اسطوره‌ای دارد که به لحاظ اجرایی در تاریخ تئاتر ایران کم‌نظیر است.

این نمایش کاری از گروه بین‌المللی " بدن دیوانه " است که با نگاهی متفاوت به روح، ذهن، جسم خلاق و پرانرژی و بدن انسان معاصر به عنوان یک اتفاق و تجربه‌ای نو در عرصه هنرهای نمایشی ایران، در جهان رو به حرکت است. این گروه ترکیبی حرفه‌ای از هنرهای گوناگون همچون(نمایشی، رزمی، موسیقی، تجسمی و…) است که در حوزه تئاتر فیزیکال و مایم معاصر با انسان‌های هر فرهنگ و زبان و ملیتی در اقسی نقاط جهان ارتباط برقرار می‌کند.

این اثر نمایشی با شیوه‌ای خاص و کم نظیر برای نخستین بار در تاریخ تئاتر ایران به صحنه خواهد رفت و هدف گروه تئاتر " بدن دیوانه " کشف حلقه گمشده دنیای روح و جسم انسان است که در این اجرا به نکات کلیدی؛ خدا، انسان، طبیعت، انرژی، آدرنالین، روح آزاد و… اشاره می‌شود.

افزون بر یاسر خاسب بعنوان کارگردان و بازیگر، مهدی سالی، امیر امیری، علی اصغری قجری، علیرضا شریفی، محمدرضا شریفی، سپیده صیفوری، پروین سلجوقی، ندا خلیق، ساغر صباحی، آناهیتا هوشان، پردیس زارع، مریم شجاعی، خاتون فلاح و مرضیه موسوی دیگر بازیگران نمایش " هومو ریباس " هستند و بامداد افشار آهنگساز، ملانی آوانسیان و آرش والی‌نژاد اجرای موسیقی، شب بو برکند طراحی و ساخت مجسمه، شیما میرحمیدی طراح لباس و آکسسوار، رضا حیدری طراح نور، احمد نگهبان طراح گریم، حسین ایرجی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و سیامک شریفان مشاور طراحی این نمایش را برعهده دارند.

نمایش " هومو ریباس " به کارگردانی یاسر خاسب از ۴ تا ۲۰ تیرماه، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز