خبرگزاری کار ایران

متفاوت‌ترین آثار پویا آریان‌پور رونمایى مى‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۶۰

«آرزوهای موقت در خیال موقت» عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که آریان‌پور براى نخستین بار با بوم‌هاى مدور، مفهومى ابدى ازلى را در بیان خاص نقاشانه‌اش بازگو مى‌کند.

گالرى بوم، تازه‌ترین آثار پویا آریان‌پور که متفاوت‌ترین آفرینش‌هاى هنرى او در سالهاى اخیر به شمار مى‌آید را عصر جمعه دوم خرداد به تماشا مى‌گذارد.

به گزارش ایلنا؛ «آرزوهای موقت در خیال موقت» عنوان کنجکاوى برانگیز این نمایشگاه است که آریان‌پور براى نخستین بار با بوم‌هاى مدور، مفهومى ابدى ازلى را در بیان خاص نقاشانه‌اش بازگو مى‌کند؛ ۱۰ نقاشى و دو مجسمه کانسپچوال آرت در بوم ارائه مى‌شوند که مخاطب را به اندیشیدن و بازشناسى جهان و هستى و زندگى خود فرامى‌خواند زیبایى شناسى نقاش همچنان در فرم غالب آبستره است اما ردى از فیگورهاى محو و توهم‌زا در کنه بوم‌هایش احساس مى‌شوند که بیننده را به کشف و شهودى لذت بخش وا مى‌دارد.

این دهمین نمایش انفرادى پویا آریان‌پور است که صاحب رکوردهاى فروش قابل ملاحظه مانند پنجاه هزار دلارى از حراج کریستیز است. آثار او پیش از این در گالرى هاى معتبر کشورهاى مختلفى نظیر سوئد، سوئیس، انگلستان، فرانسه، امریکا، ترکیه، چین، کویت، امارات، بنگلادش… به روى دیوار رفته و با استقبال مواجه شده است.

او در تازه‌ترین آثارش با نگاهى فلسفى، برخى مفاهیم در زندگی را به چالش مى‌کشد؛ تکامل هستى، شواهد گم شده در دور دست و وقایع مخدوش شده، مفاهیمی هستند که در این آثار با پرسش روبرو شده است؛ هنرمند بیننده را به سمت واقعیت تحریف شده سوق می‌دهد. اشارات پشت پرده او به تصویر یک واقعه یا یک منطقه در کادر دایره نمایان می‌شود. کادر دایره برای او مکانی است نا‌ایستا و غیرمعین که در آن در لحظه هر فرم آشنا و معین به صورت غیرارادی به زبانی مخدوش شده مبدل می‌شود.

پویا آریانپور متولد ۱۳۵۰ است، او تحصیلاتش را در رشته نقاشی به انجام رسانده و از سال ۱۳۷۲ به صورت حرفه‌اى نقاشى مى‌کند؛ تدریس نقاشى از سال ۱۳۷۳ در دانشگاه آزاد اسلامی و ساخت ویدیو از دیگر فعالیت‌هاى وى در زمینه هنر است.

نمایشگاه «آرزوهاى موقت در خیال موقت» در گالرى بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی پلاک ١١به تماشا درخواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز