خبرگزاری کار ایران

هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لاله

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۸۰

نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان خودآموخته درنظر دارد تا به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ای بپردازد که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است.

ایلنا: نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه درنظر دارد تا به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ای بپردازد که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است.

آثار ۱۷ هنرمند نقاش و حجم پرداز خودآموخته همچون: حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رٌخ و… در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.

این مجموعه به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شده است.

از ویژگی‌های آثار هریک از این هنرمندان این است که پیرو هیچ سبک و یا تاثیر خاصی از تاریخ هنر نبوده و بدون دانش آکادمیک به فعالیت پرداخته و از غریزه و تجربیات شخصیشان الهام می‌گیرند و قوانین خود را متناسب با صداقت بیانی و درونی خود شکل داده‌اند.

در طول ایام نمایشگاه چندین نشست تخصصی و کارگاه هنری با حضور هنرمندان و پژوهشگران برگزار خواهد شد. آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۱۵ آذر ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار تا ۳ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز