خبرگزاری کار ایران

استاکیست‌های بین الملل در گالری دی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۵

نمایشگاه استاکیست‌های بین الملل با آثار هنرمندان ایران و پنج کشور در گالری دی گشایش یافت.

ایلنا: نمایشگاه استاکیست‌های بین الملل با آثار هنرمندان ایران و پنج کشور و با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه ۲۴ آبان ماه در گالری دی گشایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، علی مرادخانی در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایش آثار هنرمندان پنج کشور در کنار آثار هنرمندان ایرانی توسط یک گالری مشخصه ممتاز این نمایشگاه است و اینکه گالری دی با رویکرد بین المللی آثار دیگر کشور‌ها را در این نمایشگاه ارائه کرده قابل تحسین است.

مرادخانی با اشاره به نمایشگاه استاکیست‌ها گفت: آثار این نمایشگاه در کنار توجه به تکنیک‌های نقاشی به مضمون و محتوا نیز پداخته‌اند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر نقش گالری‌ها در هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و نقش موثر بخش خصوصی زمینه‌هایی برای رونق اقتصاد هنر فراهم شود.

فریال سلحشور؛ مدیر گالری دی نیز با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌و‌گو کرد و درباره فعالیت‌ها و نمایشگاههای گالری توضیح داد.

نمایشگاه استاکیست‌های بین الملل با آثار هنرمندان ایرانی و هنرمندان کشورهای آمریکا، انگلستان، ترکیه، اسپانیا، آفریقای جنوبی و پاکستان در گالری دی برگزار شده است و تا چهارم آذرماه این نمایشگاه ادامه دارد.

استاکیسم یک جنبش هنری بین المللی است که با هدف گسترش نقاشی فیگوراتیو در مقابل هنر مفهومی بنیان گذاشته شده و اولین گروه استاکیسم در لندن فعالیت خود را آغاز کرد.

گروه استاکیست‌های تهران نیز سال ۱۳۸۶ شکل گرفت و نخستین نمایشگاه استاکیستی در ایران سال ۱۳۸۹ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز