خبرگزاری کار ایران

سعیدی به زودی به لیتوانی و آلمان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۱

عکس خبری و مستند می‌تواند متمایز از سایر ویژگی‌هایش به شکلی درآید که قابلیت نصب در منزل را داشته باشد و می‌تواند تبدیل به یک اثر هنری شود به گونه‌ای که افراد به عنوان اثر هنری آن را تهیه و در منزل خود نصب کنند.

ایلنا: بیست و پنجمین دورهٔ جشنوارهٔ فتوژورنالیستی «Visa Po L l «Image» امسال در شهر پرپینیان در جنوب فرانسه برگزار شد. این جشنوراه در میان مسابقات پرشمار مربوط به عکاسی مستند و خبری در اروپا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امسال این جشنواره با نمایش آثار دو نفر از عکاسان ایرانی همراه بود. مجید سعیدی و آلفرد یعقوب‌زاده در این جشنواره و نمایشگاه حضور داشتند لذا این جشنواره برای عکاسی ایران اهمیتی دوچندان یافت.

مجید سعیدی به خبرنگار ایلنا گفت: این نمایشگاه هر سال با حضور عکاسان مطرحی در دنیا برگزار می‌شود. سال گذشته من از طرف موسسه گیتی ایمیج معرفی شده بودم اما برگزارکنندگان قبول نکردند تا اینکه من از طرف وورد پرس جایزه‌ای گرفتم.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری امسال ۴۰ قطعه از عکس‌های مرا به انتخاب خودشان به نمایش گذاشتند. همچنین در طول برگزاری این جشنواره جلساتی با هدف بررسی آثار عکاسان برگزار می‌شد که روز اول این جلسه به من اختصاص داشت و من درباره کار‌هایم توضیح دادم.

سعیدی تاکید کرد: من به عنوان اولین عکاس ایرانی در کنار آلفرد یعقوب‌زاده در این جشنواره حضور داشتم. همچنین بعد از جان مک کالین که ۴۰ قطعه عکس در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بود، من بیشترین تعداد عکس را در این نمایشگاه داشتم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری که از من به نمایش درآمده بود پیرامون وضعیت زندگی در افغانستان بود. استقبال مخاطبان از این جشنوراه بسیار خوب بود و بیشتر کسانی که به این جشنواره می‌آمدند؛ اعتقاد داشتند که پیش از این تصویری که از افغانستان دیده بودیم تصویر یک کشور جنگ‌زده بود اما این تصاویر زندگی را در افغانستان در کنار جنگ نشان می‌داد.

سعیدی گفت: ۷ قطعه عکس از آثار این جشنواره به فروش رفت که ۲ قطعه از آن‌ها توسط موزه هنر بوستون خریداری شد. همین امر نشان می‌دهد که عکاسی خبری و مستند می‌تواند متمایز از سایر ویژگی‌هایش به شکلی درآید که قابلیت نصب در منزل را نیز داشته باشد و می‌تواند تبدیل به یک اثر هنری شود به گونه‌ای که افراد به عنوان اثر هنری آن را تهیه و در منزل خود نصب کنند.

وی ادامه داد: بعد از این نمایشگاه از من دعوت شد که در لیتوانی به عنوان داور جشنواره حضور داشته باشم همچنین کارگاه آموزشی را در آلمان برگزار کنم و در دو جشنواره جداگانه در مکزیک و کانادا نیز به عنوان داور حضور داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز