خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش؛

صادرات مناطق آزاد قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۳۶

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به سهمیه 528 میلیون دلاری مناطق آزاد گفت: از این میزان سهمیه حدود 35 تا 40 هزار واحد صنفی فعال است و حدود 500 هزار شغل به واسطه این واردات اندک، در منطقه آزاد ایجاد شده است.

رحمان سادات نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، عنوان کرد: به دنبال مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 22 فروردین ماه سال 97 واردات کالاهای تجاری به کشور اعم از مناطق آزاد و تجاری مستلزم ثبت سفارش شد که متاسفانه تجار و بازرگانان برای واردات کالاهای خود در مناطق آزاد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای شدند. پس از تلاش‌های مستمر توسط بخش خصوصی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق آزاد، سرانجام سال گذشته سهمیه‌ای برای مناطق آزاد تعیین شد که عموما به عنوان کالای همراه مسافر (کالای 4) بود.

وی با بیان اینکه این مصوبه توسط وزارت صمت ابلاغ شد، افزود: متاسفانه تعرفه‌هایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید شده بود، بانک مرکزی با آن مخالفت کرد و این امر ما را در بحث ثبت سفارش دچار مشکل کرد.

نجفی با اشاره به رایزنی‌ها صورت گرفته و برگزاری جلسه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مدیران عامل مناطق آزاد، بخش خصوصی و رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: هنگامی که رییس کل بانک مرکزی با دستاوردهای مناطق آزاد به خصوص حوزه تولید و صنعت و میزان قابل توجه صادرات این مناطق آشنا شد، موافقت خود را با لیست تعیین شده اعلام کرد. اما متاسفانه در کارگروهی که شکل گرفت، دوباره برخی از کالاهای ضروری مسافری از لیست حذف شد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش ادامه داد: هفته گذشته این لیست مجدد بازبینی و اقلام حذف شده اضافه شد. همچنان منتظر ابلاغ لیست نهایی هستیم تا بتوان به واسطه آن، ثبت سفارش صورت بگیرد.

وی با اشاره به سهمیه 528 میلیون دلاری مناطق آزاد گفت: از این میزان سهمیه حدود 35 تا 40 هزار واحد صنفی فعال است و حدود 500 هزار شغل به واسطه این واردات اندک، در منطقه آزاد ایجاد شده است.

نجفی با بیان اینکه 21 میلیارد دلار میزان صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده است، اظهار کرد: حدود 8 میلیارد دلار واردات در این مناطق صورت گرفته که عموما تجهیزات و مواد اولیه کارخانه ها است که با توجه به محدود شدن صادرات نفت، رقم قابل توجه ای برای کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز