خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن دوستی ارمنستان و ایران:

منطقه آزاد ارس بستری برای توسعه مناسبات تجاری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۵۷

ارمنی ها علاقمند به بازدید از آثار تاریخی و مذهبی خود در کشورهای خارجی هستند و وجود آثار متعدد در این منطقه می تواند گام مهمی در راستای توسعه روابط همه جانبه باشد.

مدیرعامل انجمن دوستی ارمنستان و ایران با اشاره به ظرفیت های تجاری، صنعتی و اقتصادی منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه بستری مناسب برای پیشرفت های خوب اقتصادی و توسعه مناسبات تجاری است.

به گزارش ایلنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادتجاری و صنعتی ارس، ' وولودیا آروشانیان ' در نشست چهارمین تور رسانه های خارجی در منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: بازدید های انجام شده از منطقه آزاد ارس بیانگر این است که این منطقه تا کمتر از ۱۰ سال آینده به قطب مهم اقتصادی منطقه تبدیل می شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه ای با هدف تبیین برنامه ها و دیدگاه ها نسبت به روابط دو سویه، ادامه داد: در سال های آتی شاهد رقابت این منطقه با مناطق اقتصادی بزرگی همچون دبی خواهیم بود.

آروشانیان افزود: ارمنی ها علاقمند به بازدید از آثار تاریخی و مذهبی خود در کشورهای خارجی هستند و وجود آثار متعدد در این منطقه می تواند گام مهمی در راستای توسعه روابط همه جانبه باشد.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و ارمنستان نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس با وجود مزیت های ناب اقتصادی، فرصتی طلایی برای ایران و کشورهای همسایه است.

سید ' محمدرضا دماوندی ' افزود: ارس از لحاظ تجاری، صنعتی و کشاورزی یک فرصت کم نظیر برای سرمایه گذاری و رونق کسب و کار است.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ارمنستان، اظهار کرد: ارمنستان برنامه ریزی هایی برای راه اندازی یک منطقه آزاد در مجاورت مرز ایران و ارمنستان در استان سیونیک این کشور دارد.

وی یادآوری کرد: این رویکرد می تواند روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را از طریق مناطق آزاد بیش از پیش تقویت کند.

در حال حاضر حجم مبادلات ایران و ارمنستان ۲۰۰ میلیون دلار است و مقامات دو کشور رقم یک میلیارد دلار را برای توسعه مناسبات تجاری دوسویه هدف گذاری کرده اند که نقش منطقه آزاد ارس به عنوان تنها مرز ایران و ارمنستان بسیار حایز اهمیت است.

در سال های پس از استقلال جمهوری ارمنستان، مبادلات اقتصادی دو کشور از روندی رو به رشد برخوردار بوده و عرصه های جدیدی در روابط و مبادلات تجاری گشوده شده است.

در این چارچوب برای تسهیل فعالیت های تجاری، موافقتنامه های متعددی بین دو کشور از جمله در زمینه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، موافقت های گمرکی، حمل و نقل و بازرگانی منعقد شده است.

مناسبات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳۴۰ میلیون دلار رسید.

چهارمین تور رسانه های خارجی با حضور گروه ۳۰ نفره از خبرنگاران و تهیه کنندگان رسانه های تصویری و مکتوب کشورهای همسایه به مدت چهار روز در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

سومین تور ۱۲ نفره از رسانه های خارجی نیز شهریور ماه سال جاری در این منطقه آزاد تجاری و صنعتی برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز