خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه استقرار سازمان ملی استاندارد در منطقه آزاد ارس امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۴۹

استاندارد زیرساختی حیاتی برای جهش سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس است.

با امضاء تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد ایران با هدف سرعت بخشیدن به فرایندهای کسب استاندارد در منطقه آزاد ارس امضا شد.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان استاندارد آذربایجان شرقی در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: با امضاء این تفاهم نامه، تجهیز آزمایشگاه ها، تشکیل شرکت های بازرسی و صدور گواهی و تمام ضوابط و آیین نامه ها در منطقه انجام می شود.

فرشی با بیان اینکه فرآیند استاندارد سازی فرآورده های نفتی از دغدغه های سرمایه گذاران منطقه به حساب می آید، افزود: با استقرار اداره استاندارد در منطقه آزاد ارس این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن رفع می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم بر لزوم نهادینه سازی نقش و جایگاه استاندارد در کشور تاکید کرد و گفت: استاندارد زیرساختی حیاتی برای جهش اقتصاد و روند سرمایه گذاری در ارس است.

محسن خادم عرب باغی افزود: استقرار استاندارد در این منطقه که اهداف بزرگ و گسترده اقتصادی را در پیش دارد پیامدهای بسیار مطلوبی برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد ارس خواهد بود.

وی حضور واحد استاندارد قوی با یک مدل پیشرفته را از ضروری ترین مسایل در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و افزود: با امضاء این تفاهم نامه فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در منطقه از این امکان به خوبی بهره مند خواهد شد.

صدور گواهینامه های استاندارد برای کالاهای وارد و صادرشده، شناسایی و بازرسی فنی(اولیه، ادواری و نمونه برداری) واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در محدوده منطقه، فرهنگ سازی در زمینه لزوم رعایت مقررات استاندارد ملی به منظور تولید محصولات با کیفیت جهت حضور موفق در بازارهای بین المللی، استقرار دفتر نمایندگی سازمان استاندارد در منطقه و ایجاد و توسعه مراکز آزمایشگاهی استاندارد از جمله موارد همکاری این دو سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز