معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایلنا عنوان کرد؛
بازنگری درجهبندی هتلها و تدوین منشور اخلاقی برای پذیرندگان گردشگران

علی حسنلو، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری با اشاره به اهمیت آموزش مستمر و استانداردسازی خدمات گردشگری از بازنگری درجهبندی هتلها و تدوین منشور اخلاقی برای پذیرندگان گردشگران خبر داد.
علیحسنلو، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه نشست خبری با موضوع (دومین همایش بینالمللی "هتلداری در هزاره سوم") که در محل شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در سمپوزیوم بازار گردشگری کشورهای عضو اکو که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، دائما از از مهمانان بازخورد گرفتیم و در راستای ارتقاء صنعت گردشگری استفاده کردیم.
وی ادامهداد:حوزه آموزش حوزه موقتی نیست و یک پروژه همیشگی است، بنابراین باید با آموزش و برگزاری رویدادهای بینالمللی، سطح نیروی انسانی و مراکز گردشگری را دائما ارتقاء دهیم.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از بازنگری به درجهبندی هتلها خبر داد و افزود: در این خصوص بازنگریهایی در درجهبندی هتلها و استانداردسازی خدمات گردشگری مراکز گردشگری صورت گرفته است و در حال حاضر مشغول استانداردسازی تاکسیها و دیگر پذیرندهها که با گردشگران روبه رو میشوند هستیم، به گونهای که برای آنها یک منشور اخلاقی آموزشی تدوین شده که هم گردشگران و هم افرادی که آموزش میبینند، به حقوق خود آگاه میشوند.
حسنلو به اضافه شدن اصول جدید در منشور اخلاقی اشاره کرد و افزود: مدیریت بحران دوره جنگ یکی از مواردی بود که به منشور اضافه شد چرا که چند چالش در این رابطه به وجود آمده بود، بنابراین ضروری است که آموزشها همیشگی و مستمر باشند.
وی در رابطه با اهمیت برگزاری رویدادهای بینالمللی در کیش تصریح کرد: در شرایطی که جذب گردشگر خارجی برای جزیره کیش مهم و ضروری است، باید رویدادهای بینالمللی برگزار شود تا با حضور کشورهای خارجی و مهمانهای حرفهای بازخوردها را ازآنان دریافت کنیم و برای ارتقاء صنعت گردشگری بهره گیریم.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: "همایش بینالمللی هتلداری در هزاره سوم" متمرکز بر هتلداری است، چرا که مهمانان در سمپوزیوم بازار گردشگری کشورهای عضو اکو نیز با دیدن حدود ده هتل خاص در کیش اذعان داشتند که به لحاظ زیرساخت در مقایسه با کشورهای گردشگری سطح بالایی دارد.
حسنلو در پایان افزود: همایش بینالمللی هتلداری باید ما را در خدماتدهی یک گام ارتقاء دهد و نباید خود را فریب دهیم که در نقطه ایدهآل قرار گرفتهایم زیرا صنعت گردشگری مدام در حال تغییر است و باید با آموزش دائم از تغییرات باز نمانیم و مطابق با استانداردها پیش رویم.