خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح روشنایی باند فرودگاه بین المللی ماکو+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۶۲۶

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از اقداماتی که در راستای هوشمند سازی منطقه آزاد ماکو انجام گرفته است راه اندازی دهکده لجستیک به مساحت 1820 هکتار برای هوشمند سازی حمل و نقل است.

حسین گروسی در گفتگو با ایلنا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: موضوع گردشگری در طرح جامع و برنامه راهبردی منطقه آزاد ماکو دارای اهمیت زیادی است. این منطقه غالبا با تجارت، لجستیک و ترانزیت شناخته شده است اما در طی مطالعات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، به دلیل قرابت با ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان ظرفیت تبدیل شدن به مقصد مهم و جذاب گردشگری ترکیبی داخلی و خارجی دارد.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه طی توافق و تعاملاتی با سفرای کشورهای مختلف و اعضای سازمان اکو سعی بر توسعه گردشگری داشتیم تا با همکاری آنان در معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب گردشگر به منطقه آزاد ماکو به خوبی عمل نماییم.

 

اتاق تسهیل سرمایه گذاری

گروسی افزود: در نمایشگاه گردشگری اتاقی با عنوان اتاق تسهیل سرمایه گذاری ایجاد کرده‌ایم و کارشناسان در آن طرح‌های سرمایه گذاری را معرفی کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را به سرمایه‌گذاران می‌گویند تا . اتاق تسهیل سرمایه گذاری منجر به 110 بسته سرمایه‌گذاری شد که یکی از ابتکارات سازمان منطقه آزاد ماکو به شمار می‌رود.

 

امنیت غذایی در ماکو

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین تصریح کرد: در راستای عمل به فرمان رهبری باید اقدامات مناطق آزاد به اطلاع عموم مردم رسانده شود. در این راستا گفتنی است که منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور از ظرفیت امنیت غذایی برخوردار است و طی توافقاتی با شرکت‌های خصوصی، بزرگترین باغ مدرن، مکانیزه و هوشمند در منطقه ایجاد شده که دومین باغ مدرن از لحاظ مقیاس و کیفیت در جهان به شمار می‌رود.

گروسی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی جهت امنیت غذایی در منطقه آزاد ماکو کاشت نهال‌ به طورعلمی و دانش بنیان در باغی به مساحت 2 هزار و90 هکتار است به طوری که آب کمتری نیاز داشته باشند چرا که مسئله کمبود آب بسیار جدی است. همچنین برای اولین بار کشت پسته نیز موفقیت آمیز بود.

 

اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در رابطه با اقدامات منطقه تشریح کرد: راه اندازی دامداری 10 هزار راسی از دیگر اقدامات در منطقه ماکو است. در این دامداری روزانه 45 تن شیر تولید می‌شود که برای صادرات آن برنامه ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت. از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان 12 هزار هکتاری کشور است که می‌تواند نقطه اتصال نخبگان ایران با کشورهای خارجی باشد.

 

طرح روشنایی باند فرودگاه بین المللی ماکو

وی ادامه داد: در روز 22 بهمن سال جاری لایتینگ فرودگاه ماکو افتتاح شد و با این اقدام مشکلات پرواز در شب و جو نامناسب حل خواهد شد و همچنین با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان تعداد پروازها نیز افزایش می‌یابد.

 

افتتاح هتل

گروسی از افتتاح دو هتل در منطقه ماکو خبر داد و افزود: دو هتل 5 و 4 ستاره در نوروز 1403 افتتاح خواهد شد و گردشگران عزیز می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند. همچنین تفاهم نامه گردشگری با هلدینگ هواپیمایی ماهان به ارزش 20 هزار میلیارد ریال صورت گرفته است که طبق آن هتل‌های کپسولی و مراکز اقامتی توسط شرکت ماهان ایجاد خواهد شد.

 

گردشگران خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ورود گردشگران خارجی به ماکو تشریح کرد: ماکو جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله دو کلیسا، بزرگترین کلاهک سنگی جهان، کاخ سردار یا باغچه جوق، قلعه قبان و بسیاری دیگر که 6 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب کرده است و با ثبت ژئوپارک ماکو و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در منطقه، پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران خارجی چندین برابر شود.

 

مسئولیت اجتماعی

گروسی در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 28 مدرسه کانکسی و 261 روستای بدون آب شرب سالم در ماکو وجود داشت که با همکاری خیرین و ارگان‌ها و همچنین با اجرای پروژه‌های روستایی، مدرسه و تصفیه خانه آب در روستاها ساخته شد.

 

حجم ویدیو: ۲۸.۷۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۴۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز