خبرگزاری کار ایران

سه نشست محور سفر یک روزه هیأت مذاکره کننده اروند به بصره

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۱۱

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند از 3 نشست مشترک با مسئولین استان بصره جهت برگزاری برنامه ها و نمایشگاه های تخصصی مشترک فرهنگی، ورزشی، اقتصادی با این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، محمود ازند در توضیح سفر یک روزه به استان بصره عراق که با همراهی مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان و نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر انجام شد، گفت: در این سفر یک روزه طی ۳ نشست جداگانه با مدیر مرکز فرهنگی جنوب عراق، مدیر اتحادیه شبکه های رادیو و تلویزیون این منطقه و سرکنسول ایران در بصره با توجه به اشتراکات فرهنگی بین مردم منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق، مقرر گشت در راستای اتحاد و همکاری هرچه بیشتر نمایشگاه های فرهنگی و هنری و برنامه های مشترک در دستور کار طرفین قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه های مشترک با کشورهای همسایه گامی به سوی توسعه روابط است، افزود: در راستای تبادل فرهنگی، رسانه ای و اقتصادی، پیشنهاد برگزاری تور برای خبرنگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تجار از جمله موارد مورد نظر در این دیدار بود که در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.

ازند اذعان داشت: تولید مشترک مستند فرهنگی و گردشگری، مسابقات ورزشی، گسترش خدمات توریسم سلامت، گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی و همچنین استفاده از ظرفیت تلویزیونی برای تولیدات قرآنی و… از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود که در همین خصوص توافقات خوبی نیز حاصل شد.

مدیرروابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه صنایع دستی بصره در تاریخ ۱۰اسفند ماه اولین رویداد مشترکی است که هنرمندان منطقه آزاد اروند، در آن حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز