خبرگزاری کار ایران

جایگاه گردشگری در چارت سازمانی مناطق آزاد باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۱۲

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بر نگاه راهبردی کلان و بلند مدت به مسائل گردشگری در سازمان های مناطق آزاد تاکید کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد فرزاد میرزایی مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد که صبح امروز سه شنبه 18 مهر در جزیره کیش برگزار شد گفت: بودجه حوزه گردشگری فرهنگی سال 1402 را برای پیشبرد اهداف و حل چالش های سال گذشته 13 درصد افزایش دادیم.

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از افزایش 21درصدی بودجه در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و افزود: 17 درصد افزایش بودجه گردشگری ورزشی و 15 درصد افزایش بودجه معرفی جاذبه های گردشگری نیز از دیگر اقدامات گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است.

محمد فرزاد میرزایی اظهار داشت: در بودجه تعیین شده سال گذشته مقرر شد تا هر منطقه یک برنامه ملی برگزار کند و امسال نیز در بودجه 1402 تاکید و تمرکز بر برپایی برنامه های ملی و بین المللی خواهد بود.

میرزایی با اشاره به تعریف بسته های سرمایه گذاری گردشگری در حوزه فعالیت خود بیان داشت: 130 بسته سرمایه گذاری گردشگری به ارزش یک میلیارد دلار در نمایشگاه سلیمانیه عراق با دستور دکتر عبدالملکی ارائه شد که نقطه قوتی برای مناطق آزاد کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر عدم تلفیق معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در مناطق آزاد گفت: جایگاه گردشگری در چارت سازمانی مناطق آزاد با تمرکز بر دو منطقه قشم و کیش باید حفظ شود چراکه این دو منطقه سالانه بالغ بر 3 میلیون و 200 هزار نفر گردشگر می پذیرند.

وی در پایان با علام آمادگی برای حمایت از اجرای برنامه های مناطق آزاد در حوزه گردشگری تصریح کرد: همگرایی و نگاه راهبردی کلان و بلند مدت به مسائل گردشگری، از جمله مواردی است که مدیران و مسئولان سازمان های مناطق آزاد باید مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز