خبرگزاری کار ایران

لزوم ساماندهی پروازهای کیش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۷۸

تعداد پروازهای کیش نسبت به ماه‌های اخیر بسیار بیشتر شده است. در مجموع تعداد پروازهای رفت و برگشت به 50 پرواز در روز رسیده است.

کاملا روشن است که مناطق توریستی مانند کیش برای ادامه بقا به ورود گردشگر نیاز دارند و این امر را در تابستان عملا لمس کردیم. حتی اضافه شدن یک فروند هواپیما به پروازهای کیش می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود گردشگری این جزیره داشته باشد. اکنون مجددا پروازهای چارتری از سر گرفته شده و تعداد پروازهای کیش رو به افزایش است. فصل پرسفر و های سیزن کیش نیز در راه است و باتوجه به سردشدن هوا مسافران کیش نیز هرروزه افزایش خواهد یافت.

با اینهمه به نظر می‌رسد پروازهای کیش نیاز به ساماندهی دارند تا اتفاق تابستان امسال دیگر تکرار نشود. اگرچه پروازهای چارتری کمک شایانی به بهبود گردشگری کیش است اما این به آن معنا نیست که چارترکنندگان حق دارند بلیط‌ها را با هرقیمتی که بخواهند به فروش رسانده و هیچ نظارتی روی آن‌ها نباشد. برای رونق پروازهای کیش لازم است اقدامات مناسبی صورت بگیرد. ضروری است که پروازها  منظم و روتین باشد و با قیمت مناسب به فروش برسد.

با اینکه همواره ادعا می‌شود باید به جذب توریست خارجی بپردازیم اما حتی جلوی ورود گردشگران داخلی نیز گرفته می‌شود. مهم‌ترین مساله برای کیش ورود گردشگر است، تنها در این صورت است که رونق اقتصادی را در کیش شاهد خواهیم بود.

هر مسافر می‌تواند به اندازه چند بشکه نفت درآمدزایی داشته باشد و به همین منظور ضروری است که پروازهای خارجی کیش افزایش یابند تا با ورود توریست‌های ورودی نه تنها رونق اقتصادی در کیش که در کل کشور را شاهد باشیم. همچنین راهکارهای دیگری همچون  تبلیغات برون مرزی و بین‌المللی برای کیش ه و تصویر مقصد مناسب از این جزیره زیبا نیز لازم است که در دستور کار قرار بگیرد. گردشگران خارجی نه دردسرهای جذب سرمایه‌گذار با وجودتحریم‌ها را دارد و نه بازدهی بلند مدت. گردشگری یک صنعت زودبازده و ارزآور است که در جزیره کیش به خوبی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مرتضی بلوکی

کارشناس رسانه و روزنامه نگار  

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز