خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست ادبی با موضوع بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۰۹۱

نخستین نشست ادبی با موضوع بزرگداشت عطار نیشابوری شاعر و عارف نامی کشورمان با حضور ایرج شهبازی مدرس دانشگاه و پژوهشگر ادبیات عرفانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ نخستین نشست از سلسله نشست های ادبی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور جمعی از کیشوندان اهل ادب و فرهنگ و شعر شب شنبه ۲۶ فروردین در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این نشست که با اجرای مریم اکبرپور یکی از شعرای جزیره کیش همراه بود، مسعود رهبری دانش آموخته فلسفه و الهیات به مروری بر کتاب “دریای جان” اثر هلموت ریتر، شرق شناس و عطار شناس آلمانی پرداخت.

همچنین در این نشست ایرج شهبازی مدرس دانشگاه و پژوهشگر ادبیات عرفانی سخنانی در خصوص یکسان نگری در روابط انسانی از نگاه عطار بیان کرد که با استقبال پرشور حاضران در نشست همراه شد.

تنبور نوازی و دف زنی فواد توحیدی، شعرخوانی محمدعلی یوسفی و مصطفی حق جو از شاعران جزیره و همچنین اجرای موسیقی سنتی و سه‌تار توسط البرز سپهرمنش از دیگر بخش‌های بزرگداشت عطار نیشابوری بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گفتنی است روز ۲۵ فروردین در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نام گذاری شده است و همه ساله مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز