خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه شهرپایدار؛

5 محصول موثر در تحقق اقتصاد دیجیتالی کشور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۰۴

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه شهرپایدار از رونمایی 5 محصول موثر در تحقق اقتصاد دیجیتالی در کشور خبرداد.

 
عباس جم زر در این نشست خبری که شامگاه پنج شنبه 6 بهمن در نمایشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته شاهد تشکیل زیست بوم فناوری های نوین مالی در کشور هستیم اظهار کرد: فرهنگ استفاده از فناوری های نوین مالی درکشور در طی سال های گذشته ارتقاء یافته است.
 
وی با اشاره به تاکیدات دولت سیزدهم در ابلاغ سند رمز ارزش ها افزود: با ابلاغ سند تحول دولت مردمی که توسط ریاست جمهوری به تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط با رمزارزش ها ابلاغ شد وظایف سازمان های دولتی نیز نسبت به ایجاد بسترهای فناوری نوین مالی مانند بلاکچین و رمز ارزها شفاف تر و مشخص تر شد.
 
جم زر با بیان اینکه مجموعه فناوری هوشمند شبکه زر به عنوان یک مجموعه دانش بنیان و پیشرو که طی 7 سال گذشته در حوزه زنجیره بلوک و فناوری های نوین مالی کمک شایانی به توسعه زیرساخت های حیاتی این جریان داشته توانسته است با حمایت از چندین مجموعه فناور و استارت آپی ابزارهای مورد نیاز این بخش را در کشور بومی سازی کرده و کاربری آن ها را در بین مردم افزایش دهد.
 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات در مباحثی همچون هوشمندسازی در کشور نقش مهمی ایفا کند.
 
مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور همچنین از رونمایی 5 محصول جدید و جریان سازدر حوزه فناوری های نوین که می تواند کمک بزرگی به گردش مالی و تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور داشته باشد در این مجموعه اشاره کرد و افزود: " زر هوشمند " مبتنی بر بیمه های زندگی، "زرکارت ملی " ، " سرزمین ایلیا"، صندوق سرمایه گذاری غیر غیرمتمرکز و رمزپایه « تعاونی شاخص »، و « سرزمین مجازی کیش » 5 محصولی هستند که در این نمایشگاه از آن ها رونمایی شد.
 
وی در خصوص حمایت های دولتی از فناوری های نوین مبتنی بر حوزه رمز ارزها نیز تاکید کرد: با ابلاغ سند تحول دولت مردمی که در آن بخش رمز ارزش ها به صورت کاملا شفاف و رسمی درج شده، شاهد حمایت های پررنگ دولت هستیم.مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور توافق شانگ های و واردات خودرو با استفاده از واحدهای رمز ارز ایرانی را از جمله رویکردهای مثبتی برشمرد که در حوزه رمز ارزهای داخلی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به حمایت های کامل دولت و سازمان های متولی از شرکت های دانش بنیان، فناور و استارت آپی افزود: شاهد قرار گرفتن سرفصل های فناوری نوین مالی در سرفصل های حمایت سازمان های مرتبط با فناوری های نوین و همچنین ظهور و بروز محصولات و ابزارهای این حوزه هستیم.
 
رئیس بنیاد راهبری شبکه زر در خصوص حمایت بانک مرکزی از واحدهای ارز دیجیتال نیز خاطر نشان کرد: هیچ بانک مرکزی در دنیا به دلیل غیرمتمرکز بودن این حوزه جز واحدهای ارز دیجیتال خود را نمی پذیرد در ایران نیز بانک مرکزی رمز ارز ریال را پذیرفته و اجرا می کند و به احتمال زیاد در اواخر بهمن شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز