خبرگزاری کار ایران

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش؛

سرمایه‌گذاران کیش گرفتار بروکراسی اداری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۰۰۲

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش یکی از مشکلات جزیره کیش را عدم اجرای صحیح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی عنوان کرد و گفت: عدم اجرای صحیح این قانون، باعث می شود پتانسیل این مناطق به منصه ظهور نرسد و سرمایه گذاران گرفتار بروکراسی اداری شوند.

قریب در گفت و گو با ایلنا، از جزیره کیش به عنوان سنبل موفقیت در بین مناطق آزاد یاد کرد و عنوان کرد: کیش از عدم اجرای صحیح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی بسیار متضرر شده است.

وی ادامه داد: معمولا سعی شده در مناطق آزاد، مدل های خاصی از  مقررات زدایی انجام شود تا این مناطق به یک پایلوتی برای تمرین موفقیت های دنیا تبدیل شود و در صورت موفقیت به سرزمین اصلی تعمیم داده شود. اما در حال حاضر کیش در اجرای این قوانین دچار چالش شده است.

وی معتقد است: یک فهم  مشترک نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد.  مدیران مناطق آزاد نقش حاکم، مدیر مالک هستند! بنابراین بخش خصوصی هیچ نقشی در تصمیم گیری‌ها ندارد و این بخش همیشه منتظر تصمیم گیری حاکمان است.

وی اظهار کرد: عمده فعالیت اقتصادی کیش بر محور بخش خصوصی است؛ بنابراین باید سازمان از این بخش حمایت کند.

وی با اشاره به انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش عنوان کرد: این انجمن سعی کرده به سازمان منطقه آزاد کیش کمک مشورتی داشته باشد.

وی معتقد است: بخش حاکمیتی تنها در ظاهر صحبت و مشورت بخش خصوصی را گوش می‌دهد و در بخش اجرایی اهمیتی به این بخش داده نمی شود.

وی اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران قبلی عاملی برای جذب سرمایه گذاران جدید می شود.

وی ادامه داد: عدم ثبات مدیران سازمان منطقه آزاد کیش به ضرر سرمایه گذاری این جزیره است.

وی از سازمان مناطق آزاد کیش درخواست کرد: فرصت سرمایه گذاری در کیش را تسهیل کند تا سرمایه گذران در این جزیره سرمایه گذراری کنند.  همچنین شرایط اجرایی شدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی فراهم شود. از مناطق آزاد حمایت و تا مناطق آزاد به عملکرد مثبت خود در راستای ماموریت های خود عمل کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز