خبرگزاری کار ایران

دغدغه مردم کیش «جام جهانی قطر» نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۸۸۵

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 

جام جهانی فوتبال، آبان ماه در قطر برگزار می‌شود و قرار است برخی هتل‌های جزیره کیش میزبان مسافران جام جهانی باشند. به دلیل نزدیکی به قطر و ارزانی نسبی هتل‌های کیش، احتمالا این جزیره می‌تواند برخی مسافران را در ایام جام جهانی به خود جذب کند اما به راستی این مساله تا چه اندازه دغدغه‌ای جدی برای شهروندان جزیره کیش است؟ علیرغم درآمدزایی مسافران جام جهانی، نمی‌توان از مصائب و مشکلات مردم جزیره به سادگی عبور کرد.

 

دغدغه عمده مردم کیش در حال حاضر، بحث مسکن است که قیمت خرید و اجاره مسکن در این جزیره، بی‌رویه در حال افزایش است؛ گرانی مسکن، مشکلات بسیار برای مردم کیش به خصوص اقشار کم درآمد به وجود آورده است؛ گروه‌های بسیاری از شهروندان این جزیره دیگر نمی‌توانند از پس اجاره‌های بسیار سنگین بربیایند. ظاهراً هیچ دستگاه نظارتی بر این مساله نظارت نمی‌کند؛ هرکدام از طرفین ماجرا توجیهات خود را دارند؛ سازندگان مدعی هستند زمین و مصالح و مجوزهای ساخت گران است؛ و این در حالیست که در سالهای اخیر، از طرح‌های بسیاری برای تامین مسکن اقشار فرودست و کارگری کیش رونمایی شده اما متاسفانه تا امروز هیچ کدام از این طرح‌ها به سرانجام نرسیده است.

 

به خردادماه و فصل جابجایی مردم نزدیک می‌شویم. دغدغه مردم گرانی مسکن است نه جام جهانی؛ در مرحله بعدی، دغدغه مردم خودروهای فرسوده‌ی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش است؛ هزینه‌های نگهداری و اورهال خودروها بسیار بالاست و رانندگان تاکسی این هزینه‌ها را از مردم می‌گیرند. یکی از جاذبه‌های کیش، خودروهای مرتب و به روز در ناوگان حمل و نقل عمومی بود که این جاذبه امروز در حال کمرنگ شدن است و این خود یک نشانه خطر جدی است. مساله بعدی، ورود کالاهای بی‌کیفیت به جزیره کیش است که نیازمند مدیریت و نظارت جدی است. باید از ورد کالاهای بی‌کیفیت به جزیره جلوگیری شود.

 

نرخ خدمات ارائه شده در کیش، بسیار بالاست و دود این مساله به چشم مردم می‌رود؛ چرا یک مسافر کیش باید اینهمه گرانی را تحمل کند؛ چرا هیچ نظارتی بر خدمات توریستی و گردشگری نیست. در مرحله اول باید به این دغدغه‌ها رسیدگی شود.

 

اینکه مسافران جام جهانی به کیش بیایند، خیلی خوب است اما باید به این دغدغه‌های جدی رسیدگی شود؛ بایستی بسترها برای ورود مسافران فراهم شود؛ عید امسال دیدیم با هجوم مسافران به جزیره چه مشکلاتی به وجود آمد؛ خدمات مناسب ارائه نشد و حتی در تامین آب به مشکل برخوردیم. هتل‌های پنج ستاره با تانکر، آب برای مسافران خود می‌آورند! بنابراین می‌توانیم با قاطعیت بگوییم بستر ورود مسافر بیش از اندازه به کیش، اصلاً فراهم نیست.

 

در چنین شرایطی اگر همه هم و غم خود را صرف جام جهانی و مسافران آن بکنیم، درست نیست؛ مشکلات زیرساختی کیش باید برطرف شود؛ باید به دغدغه‌های جدی مردم در زمینه مسکن، خودرو و هزینه‌های خدمات، رسیدگی شود؛ خردادماه رسید و هنوز هیچ فکری برای جابجایی مستاجرین نشده است؛ اگر کیش از قشر زحمتکش و کارگر خالی شود، این جزیره از محتوای اصلی خود تهی می‌شود؛ کارگران و نیروهای خدماتی هستند که بار اصلی مسئولیت جزیره و سرویس دهی به مردم و مسافران را برعهده دارند و نباید در مضیقه و تنگنا باشند.

 

مدیران و مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند. امیدواریم مدیرعامل محترم جزیره کیش، فکری به حال این نارسایی‌ها و کاستی‌ها بکند و برنامه‌های جدی در دستور کار داشته باشد؛ جشنواره تابستانی کیش نزدیک است؛ اول فکری به حال مسکن و سایر مشکلات بکنید بعد در خیال جذب مسافران جام جهانی باشید!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز