خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق / ۲ /:

برگزاری بزرگ‌ترین نماز جماعت در جاده نجف - کربلا

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۸۰

یکی از ویژگی‌های مهم این نماز جماعت شرکت اتباع بیش از ۳۰ کشور جهان است که عمدتا اتباع خارجی آن را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

بزرگ‌ترین نماز جماعت تاریخ اسلام تا دقایقی دیگر در جاده نجف - کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، این نماز جماعت به طول ۳۰ کیلومتر از ستون(عمود) ۱۹۶ تا ۴۵۰ برگزار می‌شود.

این نماز جماعت توسط حوزه علمیه نجف تدارک دیده شده است و هم‌زمان از ۱۰ کانال ماهواره‌ای پخش مستقیم می‌شود.

برگزاری این نمازجماعت توسط هلی‌کوپتر فیلمبرداری می‌شود و در طول مسیر تمام بلندگو‌ها و ماشین‌های مجهز به ادوات صوتی نسبت به تشویق زائران برای شرکت در این مراسم عبادی و سیاسی دعوت کرده وبه زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از تمام زائران می‌خواهند که در این نماز شرکت کنند. هم اکنون توسط تمامی حسینیه‌ها و تکایا نسبت به آماده‌سازی محل اقامه نماز در داخل جاده اقدام شده است.

در پیام‌های تبلیغاتی که از بلندگو‌ها پخش می‌شود، از عزادران خواسته می‌شود برای مقابله با تبلیغات وهابیون و تکفیری‌ها نسبت به این‌که شیعیان به نماز اهمیت نمی‌دهند و در کل برای نماز ارزشی قائل نیستند، اقدام کنند و امروز را بهترین زمان برای مقابله با این شایعات می‌دانند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نماز جماعت شرکت اتباع بیش از ۳۰ کشور جهان است که عمدتا اتباع خارجی آن را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

گزارش‌های تکمیلی از این نماز جماعت متعاقبا ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز