خبرگزاری کار ایران

برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در ۲۵۰ امامزاده

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۹۶

این مراسم همزمان با زمان ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا و با شعار لبیک یا حسین(ع) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تجمع بزرگ ۵۰۰۰ نفری عزاداران حسینی امروز در ۲۵۰ امامزاده کشور برگزار می‌شود، گفت: این مراسم همزمان با زمان ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا و با شعار لبیک یا حسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت الاسلام علی محمدی در بازدید از قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ستاد مرکزی این سازمان ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: تعزیه داری و عزاداری برای سید الشهدا(ع) از نیات مهم موقوفات کشور است که امسال برای اجرای دقیق و امینانه این نیات، در ستاد مرکزی سازمان اوقاف و در تمامی استان‌ها، قرارگاه سید الشهدا(ع) با هدف نظارت و ساماندهی برنامه‌ها ایجاد شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه که از نسل اهل بیت(ع) هستند، ارادت خود را به این خاندان در ایام محرم نشان می‌دهند، افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه از خاندان اهل بیت(ع) هستند و سزاوار است این مراکز، محور و مرکز عزاداری ها برای سید الشهدا(ع) باشند.

محمدی با بیان اینکه در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح برای امسال، علاوه بر برنامه‌های سخنرانی، مدیحه سرایی، پاسخگویی به سوالات شرعی و…، برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در روز دوم محرم و همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به صحرای کربلاست.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: در روز عاشورا که امسال مصادف با ۱۳ آبان «روز استکبار ستیزی» است، شعار «هیهات منا الذله» در امامزادگان طنین انداز می شود که همان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است. وی اضافه کرد عصر روز ۱۲ آبانماه نیز همایش لبیک یا زینب ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران اسلامی در راستای حفظ شعائر قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا بوده است، گفت: بنا داریم با اجرای این برنامه‌ها، امامزادگان را همچون گذشته پرچم دار عزای امام حسین(ع) قرار دهیم و نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) را دقیق و امینانه اجرا کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع)، قیام در برابر ظلم و ستم و برمبنای ایستادگی و استقامت بود، تصریح کرد: بنا داریم از طریق این برنامه‌ها در امامزادگان، پیام نهضت عاشورا و امام حسین(ع) را به گوش مردم برسانیم.

وی با اشاره به تجمع بزرگ عزاداران حسینی افزود: ندای لبیک یا حسینی که امروز مردم سر خواهند داد، پاسخ به ندای «هل من ناصرا ینصرنی» ابا عبدالله است و این ندای اعلام وفاداری به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و اعلام وفاداری با ولی فقیه، امام خامنه‌ای است.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه این انقلاب و نهضت امام خمینی در راستای قیام سید الشهدا(ع) بوده است، افزود: مدیران کل استانها طی جلساتی متعدد برای اجرای ویژه برنامه های سوگوار بصیرت عاشورایی توجیه شده اند و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های زیربط برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها، بخصوص تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» صورت پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز